Lucia med förhinder

jag hör dom i trappuppgången…men ska inte va med…..ska inte smitta gammal eller ung när det lussas i min uppgång…tassar tbx till sängen med ett leende på läpparna och lite go falsksång i öronen….ska sova mig frisk till kvällen….ja, läs *bättre*.  Kryper ner i värmen med en varm tanke till syster med barn och kompisar som fixar i min trapp!—— Jo, vi är utslagna i flunsan sedan några dygn, Loungen och jag. Så där rejält ni vet som när man vänder i ytterdörren när man ska tll jobbet, vänder tillbaka mot sängen, hungrar huttrande efter värme samtidigt som man snorar, hostar, nyser och håller huvudet blickstilla på en gång för i huvudet exploderar kaskader av stjärnor vid minsta lägesändring….ja…i det stadiet finns bara en sak….hålla sig undan. Lita på sina vänner…..både här i RL och där i SL! Jo, jag vet att det kommer att fungera, och haltar det lite….så vad gör det? Det är väl intentionen som räknas, folkets välvilja som är med……vi ska ha JULKONSERT ikväll!!! Jaaa!! Och innan den startar så minglar vi med Selma och Iendi som också sänder i transistorn…och kanske dom kan förklara vad det är för vitt folk som kommer och sjunger innan  KONSERTEN….och kan dom inte det, så skit samma….vi nordiska vet vad Lucia är….andra får ta det för ett exotiskt inslag…precis som våra isbjörnar.Nu ska jag slumra lite…:)

