Misstag…ja, även jag begår det

sitter hårt inne att erkänna, men även solen har sina fläckar. Ett sånt begick jag härom morgonen i SL, jag skickade en summa pengar i morgonbrådskan till fel person! Jag såg det precis som klirret hördes i kasan….attans förargligt…….men jag hade betalt via vänlistan och till fel vän som redan var inne och lika morgonpigg (?) som jag. Lugnt tänkte jag….lungt, sån tur jag har…IM glatt och beklagade och fick ett svar typ…: ”.det går bra…!!”  ?????? Väntade, inget händer…IM igen…inget svar…ingen reaktion alls. Efter en timma så kollar jag mitt account….inget har hänt. Går in,  tar en print på mitt account med senaste transaktionen och skickar min *vän* med vädjan att  jag får beloppet i retur. När jag kommer in på kvällen så saknas fortfarande beloppet…jag IM igen, får svaret ..”vem är du?” och ”jag har inga pengar fått!”…och sedan plockas jag raskt bort från vänlistan!! Ja, så kan det gå, när man slarvar……och sådana vänner kan man ha ….men när dom försvinner från ens lista måste det nog räknas som en EXTRA BONUS! När svart finns på vitt och man själv kan kolla upp det så är det bara trist att vissa fortsätter att köra på i ett oärligt fotspår. Mitt råd till dig är bara att se dig ordentligt i din spegel, nja…..inte till det yttre…..utan kolla dina ögon, själens spegel…kolla ditt inre…..ja, ser du?? Inte vackert, och så trist för oärlighet eller bara minsta misstanke om det förpestar i ett annars så trevligt samhälle. Och vem är då jag…..ja, du undrade…bara en enkel avatar, som du, som sliter, trivs och  kämpar på inne på SL….utan SL-jobb så mina fattiga Lindens behöver jag….till hyra och annat som kanske nu och då förgyllt din vardag här inne…i form av miljö eller events!! Jo, jag vet, jag begick ett misstag…..hoppas du får roligt för beloppet!

5 responses

Kommentarer inaktiverade.