Vad krävs av artigheter i SL?

….skulle vi kunna enas om detta…..jag menar…det här med att HÄLSA? Som jag förstår blev nån purken över att man inte hälsat med personens NAMN på ett stort event. Och kära nån då!! Då får man nog sluta att gå dit ens vänner är. Stora event = lång rezztid = Lagg = virrvarrr av tags = 0 koll första ½-timmen….i allafall för mig! Så alla mina vänner…….så här gör jag: Jag säger nåt typ HEJ ALLA…i bästa fall….eller Hej! Har du så dålig självkänsla så att det inte räcker, då har jag missbedömt dig…då har du varken  fantasi, empati eller SL-kännedom. Vad säger ni andra?

I går en mellandag i SL, vi organiserar just nu vår julmarknad och till vår glädje kom inom ett dygn efter inbjudan 14 ja tack från tidigare deltagare. Så glad man blir!! Efter 17/11 så släpper vi kvarvarande  marknadsstånd…… så är du sugen på att vara med så hör gärna av dig! Julkonserten med Lucia kommer att vara den 13/12 och dagen efter kommer vi för 3:e året i rad ingå i München’s traditionella julfirande. 😀 Sent igår kände vi för lite avkoppling och for till Theatre of The Hill och njöt av deras uppsättning * The irresistable Oli Show*, skönt att bara sjunka ner och ta emot ibland och sedan få rocka loss på den stora scenen  med publik och ensamble.

TGIF, igen…..och i morse så drog jag iväg för att skaffa nått nytt…..nått färgglatt och hamnade igen  på denna platsen Boho Hobo en affär där allt går till gruppen :RAWA…(The Revolutionary Association of the Women of Afghanistan)…..bra priser, vacker folklore  och annat roligt i klädväg…och jeans som sitter som en smäck!! En poncho är precis vad som behövs nu på Scandinavia….denna tid då Ey och Mialinn smider planer om när ovädret ska slå till…..den stora vinterstormen med snö!! Ha en fin helg alla…..och jag avslutar med bilder från den vackra kyrkogården i Sund som är klar inför den stundande helgen. Fint som vanligt Rozz!

9 responses

  1. Ibland undrar jag om en del är i SL för att få något att reta sig på? -Kör konsekvent med Hej eller Hej alla. Är det många på ett ställe så tar det ju hela kvällen om alla ska säga ”Hej August” Hej Lotta osv.
    Blir någon sur får de väl bli det då, det säger mer om den personen än om en själv.
    -Ser fram emot julmarknaden, den var så fin i fjol.

  2. Tack för att du skriver om BoHo. Länge sen jag var där och ser på dina bilder att det finns nytt som jag inte sett. Packar genast börsen och ger mig iväg!

    Trevlig helg 🙂

  3. Trill Zapatero ligger bakom både BoHo och RAWA. Den senare organisationen är en av de som insamlade medel går till under PeaceFest som bland annat tittar förbi Solace Island nästa helg då Kandis torg kommer att vara prytt med konstverk av Trill dessutom. Jag vågar inte lägga ut några länkar till t ex den konstauktion som pågår eftersom jag är rädd att kommentaren kanske inte kommer in då.

Kommentarer inaktiverade.