Drama—-det alla säger sig avsky!!!

Jag fick frågan av en bekant—- ”vad drar mest läsare till din blogg?” Och svaret finns i rubriken. Visst är det konstigt? Alla avskyr det, men uj,uj,uj…som moster säger….så det intresserar läsarna!!!! Det ger mest kommentarer också…LOL…ja, även dom som aldrig brukar skriva här har nån gång i fyllan och villan slängt in en skrikig kommentar!! 😀 Loungen brukar inte vara dramaintresserad, (säger han,) tvärtom….han suckar teatraliskt över dom, pratar om missbrukad energi och om att man inte ska ge det näring eller be mig skita i den där ankdammen…… ”jag är här för att ha det trevligt” ….säger han.  Det är jag med. Men ska jag vara riktigt ärlig så blir jag lätt topptunnor rasande av såna uttalanden för jag kan inte ha det trevligt om jag inte kan få säga vad jag tycker om det som händer runt mig, om jag inte får reagera! Och Loungen kommenterar så gott som aldrig vad jag skriver, han säger han struntar i dramafolk——MEN—–ändå ställer han mig frågan då och då—– ”inget nytt på dramafronten?” LOL! Jaaa, så är det i min värld!

Strävar egentligen bloggaren efter att göra sin blogg intressant? Antagligen så gör nog en del det–varför inte??? Själv skriver jag för att jag gillar att skriva. För mig är det ett gift, en ventil, ett behov, en tröst, en bekräftelse….och en rolig vana! Jag tycker att liv och vardag är intressanta ämnen. För det händer ju så mycket—så mycket olika hela tiden. Från små enkla vardagsgöromål–till jättejobbiga större händelser–och det är just det jag tycker gör en blogg intressant. Och jag gillar att blanda SL med RL! Och på en blogg blir man ju så att säga ”hembjuden” till någon att ta del av så triviala saker som bloggarens vardag—-det gillar jag! Och vad som är intressant för mig kan ju vara totalt ointressant för dig! Eller hur? Sånt är ju livet!

3 responses

Kommentarer inaktiverade.