Höststädning i Norge med sensationellt avslöjande.

Igår eftermiddag så ville Emma besöka SL …..vi hade nämligen tagit bort träsket på Scandinavia och hon jublade…. ”ÄÄÄÄÄÄNLIGEN, det var så fult!” Hur kan nästan 400 prim växter, djur, dimma, ljud, ljus vara fult? Nåja….hennes smak är inte så förfinad….ännu…hon växer nog till sig! Nu är det en byggplats där istället…..som om det nu skulle vara bättre?…snyggare?? I allafall så tog jag med mig Emma till marknadsplatsen i Norge för storstädning….ja, höststädning inför OKTOBERFESTEN. 2 krattar snabbare än 1…tänkte jag……men det blev mest hopp i lövhögarna för Emma, fika och undersökande av den hemska fågelskrämman! Efter ett tag säger Emma allvarligt……  ” du, Loo……jag vet vem det är” ….jag svara att..  ”ja, en grej jag köpt dyrt!” ……… ” neeeee, det är hon chefen,… Mialinn!!” ……..  ” är det? Är du säker? Man kan inte bara säga så Emma..” …… ” Jo, du har sagt att hon är Fröken Vår och fru Sommar, klart hon är gubben Höst med!Det syns ju!Ingen annan skulle nog våga!!!  Så får han 2½-metersmannen vara Kung Bore!! (Ey Ren)” Är det så? Är det du Mialinn som står där och prickar oss med pumpor??

