Ett leende betyder så mycket!

Eller hur? Man smittas, blir glad själv, ler tillbaka och på så vis sprider bra stämning vidare. Vi har ju småfolk i familjen, och deras leenden…..jaaa….ååååå man bara smälter. om Lilla Ester nu…..som skiner upp bara hon ser solglasögon…..ler så det dreglar ur munnen och kuttrar ljuvligt! För 3 år sedan fick syrran & svågerns bästa vänner barn…så efterlängtat efter att ha försökt i flera år. En underbar kille….jaaaa…men född med läpp-gomspalt. Nej då, inget problem i vårt land…det fixades snabbt…och han har det största leendet jag vet….från öra till öra! Men, händelsen fick oss att tänka till….tänka på alla dom gratisstunder av glädje som vi får av barnen runt oss och deras leenden. Min pappa föreslog  att vi aktivt skulle stödja en organisation som just hjälper barn med operationer vid missbildningar i munnen…..( mer om  operation smile hittar du här)….Nu har Oskar haft ett tema i skolan om ….att hjälpa. Så igår hade han typ….operation dagsverke…..fm som budpojke hos morfar, eftermiddagen som köksslav hos mig, och kvällen som garagestädare med sin pappa. All denna fina hjälp inbringade 600 kronor, dessutom fick Oskar en massa glass under förmiddagen, 37 plättar  + 1/4 burk hallonsylt  och en förpackning sprutgrädde hos mig. Jo, det är så här…..Oskar äter INTE pannkakor. Men se plättar….det är en helt annan sak…..i allafall till storleken! 😀  Jag frågade Oskar lite om projektet….varför just detta?? Han sa enkelt….  ”kom till datorn och se Loo!” …sen visade han mig några snuttar från youtube…….jag väljer att visa er denna!!

 

