Kalla kårar får jag längs med ryggen

när jag ser trädgårdstomtar i RL…men Emma, hon bara ääääääääälskar dom! Hon kan drömma om dom i timmar och stannar till från skolan och tittar i en trädgård…..en uuuuuunderbar en…som har en stork, en tomte och en flugsvamp!!! ”Hon får stå där och njuta” säger min syster generöst…. ”bara hon står på ett visst ställe och inte plockar dom med hem till oss!” *Ett visst ställe*  är vid ett kastanjeträd där syrran kan se henne från köksfönstret!  Fniss i hela kroppen fick jag däremot härom dagen då vi besökte München i SL och deras OKTOBERFEST….den  4:e i rad, pågår mellan 18/9 -4/10…..för där fanns trädgårdstomtar!! Och vilka tomtar sen!!! Ja, jag tycker ni ska åka dit och se!!  Söta, nyfikna, fulla i bus och humoristiska och en barnförbjuden med! Hahahaha…vad som händer när du klickar får du se om du åker hit! Den kan banne mig Emma få i julklapp av mig om den finns i RL…perfekt vid bastun på landet!

Den 15/10 så har Münchenborna vilat ut och kommer till Norge! Då har vi OKTOBERFEST, då har vi skörden inne, gräsmattorna krattade, veden upphuggen för vinter och ska provsmaka vårt öl! Ni är välkomna att smaka på!

