Jag ska inte tala om vem som började…..

man kan kanske säga att det startade på flera håll….samtidigt. Annars så brukar vi inte vara sååååå koordinerade….men nu så!!  Det brinner!!…ja, nästan i allafall, för hösten har slagit till i NORGE! Fröken Telling har visat vägen och vi hoppas på en lång god höst, en snabb men intensiv vinter och en vår som är så yster så den kommer på nyåret. Jo, fröken vår är en stark tjej och vi litar på henne. Och vackert är det i vårt simland. Nu gäller det att öka trivselfaktorn inomhus, göra det varmt och ombonat. Varför inte åka hit (Atomic Island) och köp fina nya höstgardiner? Extrapris i helgen, bara 50L! Passa sen på att se i dom andra affärerna med, det finns massa gott, kul och vackert. Kul ja…….på långt håll såg jag dom….tuttarna till Moster!!!…..trodde jag….men attans då, det var nåt helt annat!! ROMPA MI!!!Så, är du inte nöjd med din så kan du köpa ett rumplyft! Eller kan detta vara nåt för dig? Visst har du letat sånt över hela SL? Men det finns bra förvaringsmöbler också, fiffigt inför höstens inventariestädning! Simmen är vacker så se dig gärna kring efter den fina allén….sympatiskt med inte helt perfekta gräsmattor eller rabatter….se bara murgrönan som får titta fram eller här där man inte ens hunnit med att plantera! Charmigt!Just det att inte allt är perfekt höjer simmens värde i mina ögon. Sen gillar jag butiksägare som tänker på sina kunders kaffetarmar och trötta ben med att servera fika!!  Jag tror sånt ökar köplusten….nja….om det nu skulle behövas.

2 responses

Kommentarer inaktiverade.