Vad är höst för dig?

För mig är det när jag har skiftat björkar på Scandinavia i SL…..landskapet förlorar i krispighet, jag inbillar mig att det doftar annorlunda med. Förr om åren var det ett sabla jobb…..träd efter träd påverkade jag landskapet… I år, efter en investering på 800 L, så flyger jag bara runt och klickar…..klick, klick, klick….och mina björkar inte bara byter bark….dom ändrar lövfärg, fäller blad, byter lövfärg allt efter årstiderna. Behändigt! Visst går det framåt? Ja…till och med jag antar nya färger!!

I RL är det höst när Loungemannen säger….: ” Nu Loan är det dags att lufta elementen!” sen går han runt med ett glas och den lilla nyckeln…(den som har en hedersplats i besticklådan och försedd med rött band för den gömmer sig annars)…det pyser, det kluckar, det kommer missfärgat vatten…sen ser man nästan hur elementat skakar på sig, ser lite stoltare och varmare ut. Det är höst när man byter sovtäcker till ett varmare, det är höst när bokcirkeln börjar och när man ser fram mot höststormar och kålsoppa. Jaaaaaa….höst är definitivt kålsoppa!! I alla fall för

