Måndagsmorgon….

….äntligen….helgerna är en plåga..alldeles för många aktiviteter, god mat och dryck! Pust! Nä, tok, jag skojar…men sant är det att det blir mycket gott som slinker ner närt man får besök på landet….ja, annars med….vi är bra på att fika…..ååå grilla…..åååå testa…eller på andra sätt belöna oss via munnen. Ny vecka och i morse, tidigt, tidigt så flög Långemannen mot London för att senare i veckan ta sig till Paris och hem först till helgen Ledsen! Gräsänka med andra ord!Uff, vem ska jag då pussa pågrodor400px….eller vem ska då ta mig i örat?

Ute på landet så växer det så det hörs….och ännu högre blev ljudet igår när vårregnet kom! Det var skönt och behövligt.wallpaper-708740 Och nu tror jag vi har det färdigplanterat…man vet aldrig med mamma…..i helgen byttes en kantrabatt av månadssmultronmånadssmultron ut mot en ny, alltid finns det nåt! Pappa och svåger badade i Mälaren efter lördagens bastu…sen tuppade dom sig resten av kvällen….vi, kvinnfolket, väntar nog tills det blir badväder …..men så har vi ju inte det behovet….hehehe….att tuppa sig!

I SL var det mest modeblogg det handlade om….all respekt till dom som bloggar om det….herre min tid vad tid det tar!!!! Inte riktigt min grej, som ni sett…..men jag ska nog härda ut…tror jag Skrattar….det gäller bara denna månad. Japp, det tar tid….inte min typ av bloggande….jag gillar skriva spontant och rakt från hjärtat och sen leta bilderna. Det här blir på nåt vis tvärtom….men ….jag kör på i min stil!!

Jag var vilse i SL,vilse_96356824 i förra bloggen och 2 modiga har gissat, tack för det….fast ingen rätt. Jag ger ett par ledtrådar till?

Snapshot_695

Snapshot_697

Den sista bilden är en interiör från ett helt nytt café som visades igår för första gången och ägarna berättade att här kommer det events ganska snart.

sign Loan

