Jag ser en retfull dans…,,

av stora snöflingoriskristaller som leker i luften utanför mitt fönster….vackra mot dom nyss utslagna björkarna……och det blåser snålt……nej…..långt kvar till sommar. Igår skrapade jag bilrutorna, upplevde en hastigt anfallande hagelskur och frös rejält! Men det hindrar ju inte att *de gamle* nu har flyttat ut för sommaren på landet och att pappa med medelålders vänner börjat bada i Mälaren! Nå ja, efter bastubad och några öl så är det lätt att *tuppa* sig.bastubad Nässlorna har kommit, en och en annan toppmurkla har plockats….det har börjat planteras och mammas alla vårprojekt börjar ta form. Hon och jag har varit stenläggare—–med bakläxa….tupparna gjorde om allt med blånaglar som följd. Nja…..så hårt tar vi inte på det….arbetet är utfört!!! Kort sagt….det har varit en fin VALBORGSHELG.

I SL så har man i Norge släppt en ny video….jag missade ju det ….men jag har ju njutit av den på Njorl’s blogg….det tycker jag du med ska göra….den är så bra!!! Ett mästerverk av TinyMe Melody, Njorl Longfall och Ey Ren…..vad dom kan!!video

Det börjar märkas att kvällarna blir längre och att vi går mot skolavslutning och semester i SL….det glesnar med folk….man prioriterar annat. Precis som det ska vara Ler men kanske du ändå hinner med lite vår shopping?????….. 1 maj öppnade Culture shock culture shockmed en massa fint…du kan ta dig dit via denna TP….men bered dig på att det är laggigt värre—- och som alltid tar man sig då lättast fram flygande Skrattar.

sign Loan

