-“du ska inte ha så bråttom, älskling”

….sa min pappa till min mamma i veckan…… “låt saker få mogna fram”.Mamma hade precis kånkat fram 8 betongplattor till husets ingång, svettig släppte hon ner den sista med en duns i markenGeC8Uq3jqlmw6t7drWkIbNIoo1_400…..som en jordbävning….och hennes ansikte var inte rött av ansträngning…..nej….mer av ilska! “ nu kommer det en tornado lokalt”…sa min syster med fniss i röstenf5-tornado-hits-01-af….jag höll med….nån urladdning var på gång. Det händer inte ofta…..men nu kände vi att det hade byggts upp och att helgfriden var i fara!

-“INTE ha så bråttom?” sa min mamma och la till ett frostigt “älskling”…….. ” Nja” sa min pappa ….. ” jag tror du har pratat om detta förr?” Då……då….ja då rämnade marken. Och ur denna söta rara lilla mamman vår kom ord som fick hennes barn och barnbarn att rodna….att bäva….att förvånas. Visst undervisar hon i svenska, visst är hon verbal…..men att hon hade DET ordförrådet! Mamma då! 25 års ilska kom…..som en vårflod….bara forsade ur hennepissedoffwoman_58604885…..och konstigt nog verkade pappa att bli mindre och mindre allt efter ordflödet! Vilken underbar utskällning han fick…..vilken fin lektion hon gav mig, syrra och Emma!! “Inte ha så bråttom…..jag pratade om det 1984, bönade om det 1985, tjatade om det 1986……nu är det 2011 och JAG har för bråttom?”

I helgen fick vi ett fint cykelskjul på landet…..med betongplattor som golv och ett vinklat tak….mamma har äntligen fått bort alla cyklar från husets ingång….fått en ljugarebänk där och en stor kruka med penséer.penseer Saker måste ju få mogna fram! Hm….

sign Loan

2 responses

  1. -Bakom varje framgångsrik man står en envis kvinna!-Där män "håller i taktpinnen" händer ingenting!-Har en far och en bror som också försöker "leva ett rikt inre liv". -För att vara "så mycket liv" ser det väldigt dött ut för det mesta. 🙂

  2. Nå…ja…tycker du det? Tycker det mest är uttjatade floskler som hör hemma på kanske 1980-talet? Å den sista meningen fattade jag inte alls….hehehe. Vad menar du med ett rikt inre liv….och hur kan utomstående bedömma det? 😀

Kommentarer inaktiverade.