Olustkänslan släpper inte taget

…den följer nu med in i SL också och gör mig både förbannad, ledsen och illamående. På en blogg läser jag om följdverkningarna av ett par avatarers härjningar här och åter igen så står man inför *sjukt folks agerande* och vad det kan ställa till med.Många här inne kämpar för att bygga upp trevliga samhällenbuildcommunity…sliter för vår trevnad…men gör det med glädje…..den glädjen kan lätt punkteras… Det är klart att det finns folk till allting, även i ett SL, det är klart att gravt störda människor spelar ut här, bakom anonymiteten….det är svårt att gardera sig mot det för dom ser ju ut som du och jag eller din granne…..oftast är dom mycket sympatiska också. Ondskan borde ha ett eget ansikte!ondskanondskan 2 Och dom finns på alla nivåer, från dom som bara i allt skriker *UPPMÄRKSAMHET* till dom som försöker låna pengar och till värre saker. Och deras historier är fantastiska….. som den om tjejen som var så söt och go och poppis, som förälskade sig, skulle gifta sig med en trevlig kille….men som hade ett medfött hjärtfel som…..veckan innan bröllopet slog till dramatiskt med akutoperation! Uff, uff, sån otur. Men inte nog med det……hon dog av operationen. Hennes pappa….även han en SL-människa…reggad sedan lång tid tillbaka…..och hennes syster….relativt nyreggad….kommer in med det tragiska budet. Omedelbart samlas samhällets invånare i bygdens kyrka med tända ljus, blommor och i sorg. Hennes syster deltar aktiv i detta och i tiden efteråt…..vid minnesstund och sånt. Tragiskt, en ung flicka och hennes pojkvän……dom fick självklart alla våra sympatier. Luften gick ur samhället, det var svårt att hitta glädje igen efter det ofattbara.—– Några månader senare får vi reda på att detta bara är iscensatt av den kvinnliga avataren…..hon lurar sin pojkvän….hon lurar sina vänner och det samhälle som tyckt om och stöttat henne……hon sitter med och sörjer sig själv och blir tröstad! Numera går hon in i sitt tidigare namn och låtsas som ingenting…..var ju bara en kul grej?? Vad säger man om sånt?

Jag mår illa!

sign Loan

4 responses

  1. Ja, ett sådant spel är skitäckligt! Jag, Ars, Guyke och Andrey blev också utsatta för nästan samma sak. Vi lärde först känna en trevlig kvinnlig avatar som hette Elena. Hon var ett tag ihop med en av hetero DJ-arna som var med i sarcosound-stallet. Efter att de ett tag senare hade gjort slut rezzade hennes RL-man in i SL, han kallade sig Evander. De var alltså enligt sin historia ett ungt holländskt par i RL med ett barn på ca två år. De båda (som det hette)blev mina första hyresvärdar i SL eftersom de hyrde ut ett hus på sin kvartssim till mig under cirka fyra månader (innan jag och Ars skaffade eget tillsammans).Efter ett tag rezzade även (påstods det) Elenas homosexuelle bror in i SL, han kallade sig Emile.Vi kände dem totalt i cirka åtta månader och umgicks ofta och mycket tillsammans. Sedan var de plötsligt alla tre borta i cirka två veckor. En dag rezzade Evander in och berättade att Elena hade dött i en bilolycka. Det blev stor uppståndelse och hjärtskärande senare och ömhetsbetygelser och minnesceremonier.Jag vet inte hur det gick till men på något sätt kom det fram att alla tre hade varit samma holländske man som alltså under åtta månaders tid hade ägnat sig åt att bygga upp vänskapsrelationer och skapa tilltro för sig själv plötsligt tröttnade och började med att ta död på den vi först lärde känna.Han betraktade definitivt SL som ett "spel" men det han spelade med var andra människor känslor. Allt eftersom kom det också fram när vi började jämföra historier att det hade bedrivits många spel och manipulationer under de månader vi hade känt "de tre E-na" som vi sedan kom att benämna dem.Helsjukt!

  2. Ja, helsjukt är ordet och tyvärr så gör det ju att man får svårt att lita på *folk*….samtidigt som man undrar…..vad får dom ut av detta *spel*….och stackars alla drabbade….kärestor, vänner och andra…..allt ger ju ringar på vattnet. Jag ser nån nu, på nära håll, som tappat lusten och glöden totalt och det gör mig så ledsen.

  3. Kjære snille gode Loan min. Jeg gråt når jeg fikk dødsbudskapet. Jeg gråt når jeg måtte meddele dødsbudskapet til våres venner i SL og denne såkalte søsteren (avataren selv) var tilstede. Jeg gråt da jeg ringte sl kjæresten for å fortelle han at hans kjære var død. Sammen var vi samlet i sorgen. Jeg var tom for tårer når jeg fant ut at alt var løgn, svik og bedrag….og jeg har følt meg tom siden det. Min lyst til å skape noe for felleskapet er borte, fordi hun dukker stadig opp. Det eneste som holder meg i gang her inne no er de utrolig gode vennene jeg har fått. Tanken på å ikke ha dere i mitt liv er utenkelig. Jeg er så ufattelig glad i dere alle, mine venner. Takk for omtanken Loo, min engel :)Mia

  4. Ah…..Mia….att detta skulle hända just hos dig…i ditt rike….är så fruktansvärt orättvist. Det är så lätt för mig att säga…."hut går hem"….eller "somliga straffar Gud genast, andra dröjer han med"….men det är inte hämnd jag är ute efter….eller straff…för jag resonerar mera så att om dessa sjuka individer är det synd….dom missar så mycket, så ofantligt mycket…inte minst sin egen självrespekt…..och vad finns då kvar av en? MEN, det är följdverkningarna jag vänder mig mot……alla som tappar lust, ork, tilltro…..alla som blir besvikna. Ah…Mia….vi älskar dig och är så tacksamma för allt du gör för vårt samhälle och vi är många, många, många som inte vill annat än att du kommer igen…..och det gör du….det gör kattkärringar, har jag hört! Klem!

Kommentarer inaktiverade.