OLUST och ILSKA kryper sig på mig…..

….kanske jag inte skulle blogga om detta?….men, jag är fylld av gårdagens möte….så jag kan inte låta bli.

Det ringde på min ytterdörr…..och utanför fanns en av mina bästa vänner sedan 20 år tillbaka….Fia….numera bosatt i London med sambo och 2 små barn Skrattar! Gissa om jag blev glad! Jag har inte sett henne på >1 år! Men…..mager som en skrika och med ögon som var ledsna, tomma, rädda Förvånad…..inte min Fia…en ny kvinna?…en kuvad, en slagen, en som nu äntligen tagit sitt förnuft till fånga och sökt hjälp och skydd och valt att berätta.

Nå, jag ska inte ge er hennesatt slå sin kvinna historia…..men….jag kan inte låta bli att tänka på hur vi avundades henne …den gången det begav sig….hur kära vi var i hennes kille….hur han charmade oss alla och vilken tur vi då tyckte hon hade…..och har haft….fram tills nu. Ofattbart, olustigt och jag kan inte fatta att detta har pågått i flera år. Uff, Fia…..så bra att du kommit hem…nu ska vi se till att du och barnen får det liv ni förtjänar!

sign Loan

3 responses

  1. Jag blir så vansinnigt förbannad varje gång jag hör talas om sånt här. Bra gjort Fia! Varför kan inte alla lämna idioterna så fort dom börjar slå?!!

  2. Javisst blir man upprörd och direkt illamående…extra kraftigt när det handlar om folk man känner på nära håll…uff, jag kan inte släppa obehaget jag känner och glädjen över att hon kommit ur det……samtidigt är det hennes barns far….vilken soppa att förhålla sig till resten av livet.

  3. Heja Fia!Ett föredöme för andra. Såna kräk ska inga fruar och barn ha. De skulle ha ett brännmärke i pannan som varningssignal till alla andra. Psykopater är vanligtvis väldigt charmerande det är det som gör dem så farliga.Fia har allt vårt stöd – det behöver hon massor av.

Kommentarer inaktiverade.