Sammansatt…..

…. är han, min man med dom många namnen i samma avatar. Som pojk är jag säker på att han hade tweedkortbyxorvit-buspojke-knappar_design om sommaren och äppelknyckarbyxor om vintern….skrubbsår på knäna,sommarben fickorna fulla av fina stenar, bra pinnar och *saker* som skulle skrämma livet av hans syster. Han samlade nog på fågelägg med Ler med tungan ute!

Här i SL är han oftast den prydlige, välklädde med känsla för kvalité…….när han då inte plötsligt får ett ryck av lättja…..går dag ut och in i en morgonrock med tillhörande trasiga tofflor och låter skägget växa.Snapshot_185 Han kan reta mig till vansinne……men oftast är det med oförargliga hyss som jag upptäcker med tiden. Som PALMEN…..jag som skryter om att i Skandinavia växer eller bor INGET som inte finns i RL i skandinavien. Så fanns plötsligt….i sumplandskapet ….en stor palm.Snapshot_138 Vajande sådär svajigt, retfullt…..ägare?…ja, just det…min pussgroda. Och nu……vad växer på taket i vår påvra stuga i skogen om inte dessa??Snapshot_284 Kultiverade tulpaner i mitt naturparadis? Skrattar Och in släpar han det mesta…..man kan säga han har en aning pippi?….kvistarSnapshot_286…holkarSnapshot_285 blandar han med finaste auktionsfynden som han kelet smeker med handen och säger: “ Loo, har du sett sån fin intarsia?”Snapshot_288 Dessutom kom jag på, idag, att han startat rosodling i den karga jorden bakom Moster’s dass….en alldeles egen liten rosenbädd!! FörvånadSnapshot_289 Jaa…jag suckar lite men…bara lite…för man förlåter så gärna en man som serverar morgonkaffe såhär vackertSnapshot_287…..med vårens första blommor i vacker kruka från egen hemlig odling! Visst gör man? Puss på dig mitt hjärta!Snapshot_281

sign Loan

2 responses

Kommentarer inaktiverade.