irritation…..eller, så bra att man kan stänga av….

….våren breder ut sig i Scandinavia….men den hetsar på också….vårstädning….och rena fönster kräver rena gardiner….vårbyk…..(När tänker Långemannen ge mig en tvättmaskin?)…..å precis som jag satt mig på knä för att riktigt skrubba min smutsiga bykSnapshot_112….så börjar min irritation……förbannade ljud….hela träsket sjuder ju av ljud….men några tar över…..dom blir allt fler….men svåra att se….grodorna!!Snapshot_103 Vad gör man med grodor utan frys? I lönndom har jag grävt ner några på Bastön’s begravningsplats…..ni vet…..bakom Moster’s hus……men jag fångar väl ett 100 tal dagligen…..dom förökar sig som mördarsniglar. Lite har jag dumpat hos Kattkärringen….kanske katterna kan äta upp dom….annars försöker jag sälja som förtrollade grodor…sålt en….när jag ändrade namnet till—– “svenska förtrollade prinsgrodor typ Carl Philip” …..då köpte Mialinn en! Men detta kvackande!!! Det är nästan oooooooooooooooliiiiiiiiiiiiiidligt…..bara ett ljud är värre….denna vackra varelses ljud!! Hackehackespetten den gröne!! Han är kär i en av brädorna i skjulet! Systematiskt vandrar han på den upp och ner….undersöker och hackar….hackar….hackar….Snapshot_102.och sen skickar han oss en blick…..full av…..tja…är det kåthet eller illvilja…..måste kolla med Långeman! Men då kom jag på…….man kan ju stänga av!! Ler

En annan som har svårt med ljud denna vecka är den bloggare som på raj-raj tydligen känt sig retad av osäkra småpojkar från 08-området? Verbal retning? *lol*!!!

Måste erkänna jag tog inlägget som ett fatalt försök till ett kåseri…med en massa självironi i……för vem räds ordkrig om provinsiell tillhörighet, vem skrävlar om sig själv i termer som….jag är en kaxig djävel med stort självförtroende…. fast hela inlägget skvallrar om rädsla för utanförskap, osäkerhet och bristande humor! Men så var det inte….det kom en kommentar….och se…denna bloggare menade allvar! Men då….vad säger man…..kanske….börja med att ta bort dina egna Kal och Ada-historier då…..om dom nu tråkar ut dig så? kunskapstoerst

En swingpjatt kommer Avenyn fram och möter en Kålle.
Kålle stannar och bara tittar.
Pjatten är van vid blickar, men inte vid att folk stannar
och tittar så som Kålle gör, när han verkligen vill ögna
någon…
– Va’ glor’u på, va’?
– Vet ente än, dö, ja’ ska hem å se etter i naturlära…

Eller….stäng av nästa gång!

TGIF!!! tgif_funnyJa, så gott!! Hoppas att ni hittar på nåt kul…..själv ska jag åka söder ut….mot mer vår och ta med mig Låångeman…..vi ska till The Pixel Bean Coffehouse…..ströva runt förstSnapshot_117 och se hur långt våren kommit där och sen bara njuta av gott kaffe med brödSnapshot_123…..fast vi ska grovjobba med…..vi ska på en generalrepetition inför en stor grej nu i mars…..spännande!! Ha en bra helg…..med eller utan ljud!

sign Loan

One response

Kommentarer inaktiverade.