Alla hjärtans dag—-kallt—men ändå vårkänslor!

Lilla hjärtat Emma sa härom dagen spontant när vi tittade in i SL….. “ Fy så fult Loo!!” Ledsen….gissa om jag blev kränkt? Jag försökte tala om att jag skapat vår….. “ser du inte det?”Snapshot_039 “Jag ser ett fult träsk och inga goa kor och fåren för långt bort, det är fult!!!! Jag skojar inte!” Så jag satt mig utanför bastun idag Snapshot_057och lät kameran svepa in och runt…….visserligen så har fröken Vår….som också heter Mialinn…varit och bättrat på marktexturen sedan Emma var inne…..men vet ni…..jag tycker det är rätt fint jag!!! Och träsket sjuder ju av liv och goa ljud!! Snapshot_060Och det händer saker…..Moster som har börjat vårstäda….lammen som ystert leker ute och retar gallfeber på Gubben, som vaktar dom…(Gubben, är hunden det)Snapshot_069….fåglarna som bygger bo och kvittrar så gott!! Växterna som börja sticka upp ur den torra jorden.Snapshot_045 Och inte minst ljuset……det underbara ljuset när man vaknar i stuganSnapshot_066….som sveper över alla våra kära saker…….och doften av såpskurat….synen av nytvättat, stärkt, struket? Visserligen behöver båten ösas,Snapshot_059 bryggan fixas till, marken kanske jordförbättras? Men ändå…..det är vår….tror jag ska ut och leta daggmask och testa fisket!! Får energi, lust, kvittrar ikapp med fåglarna på sin frostiga buske!!Snapshot_065 Det är vår även om det är kallt och jag känner mig så lycklig…..för se vad jag har fått!!!!!Snapshot_058….det är ju alla hjärtans dag med!! Ha en bra dag!!

sign Loan

2 responses

Kommentarer inaktiverade.