Städhjälp…eller…hur Njorl ser ut under!

I den lilla förorten norr om stan så hade VINTERKRÄKSJUKAN…..( uff…bara ordet smakar galla i munnen) slagit till….en efter en så slogs dom ut…liten som stor. Nej, jag skyndade INTE dit som en räddande ängel….för jag behöver bara skriva ordet så har jag magknip……nej….jag städade jag…..med nyrensad dator så fick jag inspiration….varför inte göra en tidig vårrensning? Källare, garderober, lådor…..ojjj vad skit man sparar på sig!! Svarta sopsäckar fylldes snabbt…..och när hallen snart inte var framkomlig så var det ju bara dags att trotsa halkan ute och ta sig till soprummet. Hm…..efter den första vändan så gav jag upp….prata om att vandra på såpat golv…….fel ord…..inte golv…..såpat kraterlandskap? Gatan som under snöfallen mist trottoarer och krympt är INTE jämnad vid marken….vore den en grusväg sommartid skulle inte en människa frivilligt trafikera den! Nu kryper bilarna sakta på den och man hör ända upp till mig på tredje våningen hur dom kvider!! Uff för vinter, uff för slö snöröjning, uff för soprum långt bort från bostaden. Jag klagade högljutt till mina närmaste!! Men vad var det mot att ha VINTERKRÄKSJUKAN?…..inget….. “om du bara visste hur spyorna ser ut” , sa Oskar. ” Klaga inte” , sa svåger, ” dom luktar nog inte dina påsar.”

Men så i förrgår så hade den först insjuknade piggnat såpass till så hon hade det långsamt…..så Emma var på telefonen….. “jag är med dig i morgon och kan gå med dina sopor!….bara du hämtar mig……och jag ramlar inte så mycket för jag är så kort!” …… Nå, vad säger man om det??? Bara att tacka och se glad ut…. “förresten så kan vi leta bilder på din dator också och göra pannkakor?”

Så snabbt rensade jag fram lite kartonger ur mina påsar och annat lätt medan snäll morfar hämtade Emma och Emma utrustades med huckle och förkläde……. “ för se det ska en städtant ha!” och vandrade stolt på knagglig isgata—–utan att ramla—- 5 gånger!! Sedan så krävde hon VIM till diskbänken och gjorde den skinande blank och begärde sedan fika vid datorn!!coffee%20personality111111111 “Städtanter fika nog mycket Loo, tror du inte det?…..och det trodde Loo Skrattar högt! Så nu har jag fått lite bilder….Emma fick välja….hehehehe……nåja, så vidare värst bra är dom kanske inte….men skoj hade vi. Sen fick hon välja en bild ur fotoalbumet att lägga i bloggen. Hon funderade lääääääääänge.Snapshot_012 Jag var förvånad över hennes val och frågade……. “ varför just den Emma?” Jo, svarade Emma…. “ser du inte att nåt fattas på den? Benranglet har ju ingen hatt…det tycker jag var kul för jag har alltid undrat hur han ser ut under!” Så nu gott folk…..nu vet ni !!!

sign Loan

2 responses

  1. Men Loo, jeg er jo helt naken på bildet – hverken hatt eller briller! Er det ikke mulig for en man å prøve å skjule hårtapet sitt da – ja det finnes faktisk de som lider av det i SL… 2 eller 3 stk. tror jeg…Hmmm, det bildet der får meg til å tenke på komiserien "Kids in the Hall" om du har sett den, om ikke ta en titt her:http://www.youtube.com/watch?v=0EBlPy0byK8"I'm crushing your head, I'm crushing your head"

Kommentarer inaktiverade.