Julbord, ny is, conga och storhetsvansinne

…det kommer jag att beröra lite idag….för jag var på årets första jullunch igår….så jag orkade inte blogga!! Som vanligt tänkte jag…..skinka, rödkål, doppa och Jansson…..sen får det vara nog.julbord Som vanligt kom jag hem med en mage som stod i 7 hörn, däst, däven—och istället för att logga in på Zoooooomarin så letade jag Samarin! Att man aldrig lär sig? “Är det din yngsta?” frågade en av gästerna min pappa….. “ menar du hon bakom högen?….henne känns jag inte vid!!..svarade pappa snabbt och gav mig den där blicken som säger att man kan gå två gånger eller tre istället för att bygga matberg!! Han har ju så rätt….sill spad i doppspadet är inte sååååå gott! Ha,ha…men stolt kan jag säga….. ”Jag tog inte om!!!!” ….som somliga som gick i skytteltrafik!

Marknaden är över och bortplockad! Mer is har tillkommit istället, Snapshot_187julgransdanserna ligger ute, mer sittplatserSnapshot_188 och lite annat mys…..ni är välkomna att leka på isen hos oss! Men ta det försiktigt…..det är halt i Norge! Ha piggdäcken på och se upp för älg!Snapshot_184 En olycka händer så lätt!!

Bjorne då…….han är snäll han och har blivit mångas favorit!! Han låter vresig….men det är bara en virus på stämbanden! Han älskar när du kramar honom och ger goa björnkramar!Här ger han Ull en stor enBjorne  Ull _ Christmas market  Julemarked - S, Norge (134, 225, 2…tack för kortet Ull! Bjorne är en julgåva från VKC 2009, och iår fick han denna huvudbonad i julklapp!Snapshot_183 Man kan säga att den + allt kramandet har satt sina spår. Han lider av *storhetsvansinne minor*….ifall det kan heta så? Han går runt på isen och säger: “ JEG ER EY REN…….JEG ER EY REN!” fast det ser man ju att han inte är…..Ey Ren har ju två kulor han….sa nån…..säger INTE vem!

Ett försök på att sätta rekord i CongaSnapshot_181 inledde ispremiären….vi tangerade det gamla,

men fattades 2 st upp till maxtalet 16….kom igen Norge, det klår vi väl!! Och sportigt inresta från OneLove…..Tack Iendi och Apollon för er insats och alla ni andra med! Vi klår det på JULBALLEN på fredag! Banne mig!

signatur Loan blå2

