Väntans tid…avkoppling…små detaljer

som ger kraft och glädje. Ja, advent…väntans tid …och min adventsblogg hamnade fel…under tidigare inlägg….läs den gärna för jag gillar den Skicka en kyss.

Koppla av, det måste man, speciellt efter hårt jobb i SL..jo, vi fick flytta om hela islandskapet igår och jobbade så svetten lackade. Flytta om för att bereda plats Snapshot_1320för julegatan som till slut bestämde sig för att landa bakom oss. Och den är så välkommen, så det var bara ett kärt besvär!!Snapshot_1321 Den växer fram nu under dagen!

Koppla av ja…självklart blev det med öppningen av OneLove!! Snapshot_1317Underbart, trevligt ställe, bra musik och vackert folk….nå,Snapshot_1315 somliga då….dom som inte körde standarduniformen *gulligt,ulligt, vitt moln*Snapshot_1316…denna lagg ni….den gör mig galen ( galnare?) Tack för en fin kväll!

Små detaljer då….ja, jag har sagt det förr och tjatar om det igen….jag är en detaljist! Så när jag anlände till Marknaden i morse så hittade jag ett nytt bord som var uppackat….lilla Frans bord……och där…..ja!!…en äkta norsk kransekake!!!Snapshot_1318 Dessutom gratis! Den satte fart på min minnesbank och mormors firande av syttende maj i Sverige! Den såg såååå god ut….men i min barnamun smakade den hemskt…så jag smög med den….för den var mormors norska stolthet!! Inte nog med att hon bjuder på kaka, Fran….hon bjuder på Världens mest uppkäftiga Lunefågel medSnapshot_1319….och den har röd julfluga på sig! Så säg inte att detaljer är oviktiga…jag ler med hela ansiktet!signatur Loan blå2

