Behöver du en stämnigshöjare?

Så undrade Loungen igår och jag såg för mig en perfekt drink med alkoholen kamouflerad i en härlig smak av sötma/syra.Så utan att ifrågasätta så sa jag…. “jaaaaa, det är klart!!”freshnfruity-199x300

Man ska ifrågasätta, mera…iallafall hans *stämningshöjare*! Vi hamnade på ett spöktåg, ett hålla-handen ställe!! I en färgglad pumpa åkte vi genom dom mest kusliga miljöer,Snapshot_1072 hörde buuuh och suck, stön och skrik och hemskaste mooooooahhaaaaaa!! Såg spöken av alla de slag, äckliga djurSnapshot_1076 med groteska fångande tentakler, blod,Snapshot_1079 eld,Snapshot_1073 kyrkogårdar…!! Jag var glad för att det laddade sakta och för att jag hade en kvällstidning på skrivbordet som jag kunde bläddra i…han njöt av varje sekund med utrop som “åååå så bra”….eller.. “det är från filmen….” (så angav han den)….Snapshot_1074jag sa… “det rezzar illa för mig”, mest för att förklara mitt ointresse…..då säger han snabbt… “ så synd älskling, men vi kan åka en gång till!!!” Moooooooahhaaaaa…den genomskådade jag allt!!! Så jag tackar vänligt men bestämt NEJ! Han ser besviken ut, men det skiter jag i, jag är glad när resan är slut och jag får spana in miljön utanför. Där finns en hel del bra rekvisita till en lyckad Halloween och rätt mycket folk kom och gick också….det är kul, “Har du Snapshot_1080tagit LM?”…undrar pussgrodan omtänksamt och innan jag vet ordet av så har han hoppat på tåget för en ny resa!!!!!!!! En stund står jag som handlingsförlamad….men så tänker jag….. *det är klart jag tar en vända till, han ställer ju alltid upp på mig?* Jag hoppar på tåget och håller hans hand hårt och börjar lösa korsordet i kvällstidningen!

Behöver du med en stämningshöjare? Dra då hit! Söker ett ord på 9 bokstäver…..ett o i mitten? Kan det vara halloween?

signatur Loan blå2

4 responses

Kommentarer inaktiverade.