KÄR….kan man bli

på så många olika vis….att Blanka är KÄR….(med stora bokstäver) i Ob…det vet vi och jag i min Långeman…..men jag är kär i andra med, fast på ett annat vis. Kanske är det fel ordval…men jag säger som lilla Emma…..”jag är kär i dig för när jag tänker på dig så blir jag så glad!”

En som just nu gör mig extra glad är Tymus Tenk. Och nu ska ni få se…….jag har hittat det åt Blanka och Ob….deras smekmånadsparadis!! Ja, upp ur Egeiska havet på en vulkanklippa stiger platsen ,Santorini i RLsantorini2ARMENELOS i SLSnapshot_1059 – makalöst vackert uppbyggt och väldigt likt originalet i RL. Snapshot_1060Hett, dallrar det där i solljuset….hett…. men ändå kyligt….med alla sina blå nyanser som bryts upp av dörrar, fönsterbågar i varma färger,Snapshot_1061 underbara mosaiker,Snapshot_1049 murala målningar,Snapshot_1052 statyer, blommor…..jaaaaaa…det är en pärla i SL!

Hit vill man när oktober går över i november, sitta på en terrassSnapshot_1057…..kanske skapa lite själv,Snapshot_1033 njuta utsikten, gulla med en av dom många katterna, Snapshot_1035låta solen smeka ens avatar (hm…eller nån annan)…bara njutaSnapshot_1053…..lyssna på klockorna som ringer dovtSnapshot_1045 och sen kolla med kameran in alla små terrasser,Snapshot_1031 se alla rum som är så vackert möblerade, ta in alla detaljerSnapshot_1041…..denna är reserverad såg jag för Blanche och ObSnapshot_1054….fyndigt eller hur..tänker på bågskytten…(vad kan Tara Hill-bor mer begära?) !! Vilket jobb man har lagt ner!! Otroligt!!

PetGirl skriver lite idag om hur man får ut saker och ting i SL, hur saluföra platser som denna?? Vid 4 besök här så har vi inte sett en kotte—–men då—-DU måste bara se—–och sen delge till andra!

signatur Loan blå

6 responses

  1. Haha det är jättesvårt att saluföra saker här, både jag och Millimina har varit där ofta och var för sig och bloggat om dessa simar!Det var på Mirromere som Ars tillfälliga minnesmärke stod under några veckor och på Calas Galadhon var den stora minnesceremonin.Simarna ägs av Tymus Tenk och hans man Truck Meredith och är helt öppna för allmänheten utan någon kostnad.I samband med andra bröllopsplaner så fick jag veta att de tillåter alla vigslar utan kostnad också – men donationer till Cancerfonden är alltid välkomna (det kan man lämna vid landningsplatsen på Calas Galadhon). Man får dock inga ändringar vidtagna eller specialarrangemang, utom att de kan tillhandahaålla bänkar för gästerna!Förresten, inredningen av lägenheterna på Santorini har Truck Meredith svarat för ;))Jag är så lycklig att det är fler som har upptäckt dessa simar och Tymus & Trucks fantastiska talanger!

Kommentarer inaktiverade.