Han gjorde mig besviken

….mannen…..eller vad kallar man en sån helig kropp för?Nu fanns ju chansen —–länge…..men så kom den då….listan…… på dom han kanoniserade…..(men vilket ord!!! låter som nåt man gör med socker till en efterrätt?)…jo, han steg ut på Sankt Peters platsen i Rom igår, han, påven ni vet, och sanktifierade sex nya helgon….och jag fanns inte med Gråtande ansikte. Uff, vilken bevikelse!book47-lg Men grattis Kanada och Australien, ni fick era första ni!! Och verkar världen lite heligare idag så vet ni nu varför!!

Annars så kämpade jag med hemläxan i helgen….man får ju det när man går kurs. Snowy…den nya byggledaren på BYGGKURSEN är inte lik den *arga snickaren* på TV, men nåt gemensamt har visst alla byggare som kan nåt…..dom säger: “Håll ordning på era verktyg!” Den uppmaningen fick vi av Snowy med, så jag sorterade mina,skruvmejslar torkade av dom, putsade några, och smorde andra….så nu är en låda klar…kanske jag bör färgsortera dom med? Förresten så sa han, Snowy, att ”med ordning och noggrannhet kan du bygga vad du vill”

…. typ….så nu i svamptider tänker jag bygga ett svamp-korgs-hus, nästa gång!!strange_buildings5

Fröken Kay, syfröken på SYKURSEN, ni vet…gav oss i läxa att göra krage och muddar!!! muddarEm och jag försökte här en kväll…hon är duktig men jag har en ava med tummen mitt i handentummen mitt i handen och upptäcker till min förskräckelse att jag tappat en maska!!! Panik!! Ojje, så vi letade maska, överallt….med ljus och lykta…och så klart…den fanns ju däruppe på kursplatsen ovanför Ambassaden….där låg den bara, ensam i gräset, övergiven lite småtjurig och längtade bara sina kompisar. Det gäller att hålla ordning på sina saker! Så nu har jag en ny tröja, den heter *Object Olle* Snapshot_838….nej, ni får inte köpa den av mig!! Den är ett unikt hantverk skapad av Loo-design! Nästa gång ska jag nog sticka en Loovika-bikiniloovikabikini….kan väl inte va så svårt….eller vad tror du Fröken Kay?

Känner du på dig att du med bör lära mer om bygge och/eller lära dig att sy snyggare så kan du haka på byggkursen i morgon eller sykursen nästa tisdag!hemma text Se vidare på denna länk!

signatur Loan blå

2 responses

  1. -Tappat EN maska? -De ä la inget! -När vår ondskefulla syfröken tvingade oss att sticka i skolan – undrar om jag inte satte svenskt rekord i tappade maskor. – Blev en väldigt kort halsduk som inte ens en mor kan älska.

  2. Hahahaha,Grattis!!!Nu skrattade jag till gott….sneglar på den lilla kudde av…heter det AIDA-väv…som jag har på mitt skrivbord, suverän under vä armbåge vid datorn, sydd på lekis av mig och urful…blekblå väv, bruna, flaskgröna och vinröda stygn…..och eftersom min syster och bror skrattade ut den…..så älskar jag dem…..ja, redan då mobbades jag *S*

Kommentarer inaktiverade.