Studiebesök, syjunta och testblogg

Men snälla nån då, har man inte börjat med julsakerna ännu i SL? Nej det är inte så att jag direkt saknar dom….ännu….men tanken slog mig när jag gick runt på ett LM…..kan man säga så?…(alltså…gå runt på ett LM?)…som Mialinn sände mig. Allt var så soligt och hett på platsenSnapshot_721…vackert Snapshot_716och somrigt och till vissa delar Snapshot_719så tänkte jag……..Snapshot_736…..Carl Larsson!!Snapshot_734 Mitt detaljöga fick frossa och inspirationsnerven med!!Snapshot_720 Å, så mycket gott det finns för *vill-ha-genen*, jag får nog önska mig PRIM till julklapp!! Här finns strikt avskalat Snapshot_738till burlesk humor i inredningSnapshot_743….och jag tror jag hittat årets julklapp…för visst önskar sig väl alla Skandinaver med självaktning denna praktiska hängare i hallen?Snapshot_748 Det är ett stort område att besöka, en hel sim, och här samsas dom STORA med dom småSnapshot_758…så charmigt. Här får du ett LM du med till SL House & Garden Cent!

Det här med att köpa lika, ni vet? Det händer Mialinn och mig ofta, samma kläder i samma färg, samma hår mm….men eftersom jag gillar Mia….så kan jag ju inte bara skjuta henne (som man på skämt gör i RL…..funderade faktiskt på att hyra in Njorl som krypsskytt…fasen där fick jag allt med han också!!)Snapshot_537…nej, man får faktiskt bita ihop, låtsas som om det regnar och säga med entusiasm i rösten… “ men Mia, vilken bra smak du har!!!” Det hände nu igen igår…….attans alltså, det är inte klokt, bland alla plagg som finns i SL !! Fast…..kanske det är slut med det nu? För senare igår så var jag på syjunta….eller *forening* som jag tror dom säger i Norge. Fröken Kay Uggla höll oss i herrans tukt och förmaning, ja….vi fick lära oss *två rätta och en avig* i eget garn och sticka oss en fin höstjumper! Och vet ni vad? Vi föll in i *skolbeteende* …alla var som tända ljus, om nu tända ljus kan ha tungan mitt i munnen?Snapshot_762 Och tappade man en maska……(det gjorde man ju)…ja, då snabbt så var hjälplärarna framme och och hjälpte en att maska upp! Och hemläxa fick vi!!! Ja, ni ser att jag säger det STOLT!!! Nästa gång….om 14 dagar, så gör fröken Kay en snabbgenomgång…så missade du igår så kan du ännu hänga på…och du….hon är sträng fröken, men rättvis…fast jag saknade kaffepaus,Kaffekopp jaaaaaa….men det uppvägdes till dels av den roliga musiken!

Det här inlägget och förra är skrivet i Windows Live Writer som ett försök att se om det kan ge bloggandet mer stabilitet. Om inte annat så sparas dom och ger lite större variation även om publiceringen till Blogger kan ta lite tid.

signatur Loan blå

