Två heta kaminer i sängen som sparkas,

knuffas, pratar i sömnen, snorar, hostar, kräks och snarkar….och en liten Pytte Barolin som bara säger ”näääe…. näee.. !” Tjurig, svårroad, aptitlös….jo, fattar ju att han med är på G!! Sen en syster som SMSar….. ”hur går det?” …5 ggr under kvällen….och får mig att bli en lögnare som svarar hurtfriskt…… ”aaaa, vi har det toppen!! Sluta oroa dig!” Och vi som skulle göra så mycket…..ha temakvällar…..Oskar valde ”Söderhavet” till igår…..Emma har valt ”Julafton” till ikväll! Så good-bye simhallen idag på fm, hej-då rullskridskoåkning, pizza Hawaii till frysen och ananas, mango, passionsfruktsfrossa åt mamma, pappa och Loo. Skinkan, den jag fick charken på ICA att rimma…..den tar vi nog till middag ändå med rotmos till….mamma, pappa och jag…..dom, sjuketrollen, äter ju bara konserverade fiskbullar….om dom nu får i sig nåt? Jag pressar och trugar och varierar dryck…. ”du är värre än mamma” sa Oskar uppgivet. Jag har svårt att hantera detta, hur gör mammor? Jag vill bara krypa ner till dom och ta över det sjuka….få dom glada och friska igen, få dom att må bättre! Jag känner mig så maktlös, så okunnig och hjälplös…..åååå måtte min mamma och pappa snart komma ut, känns bättre när dom är här!! JAAAA! Ingen, inget kan ersätta ens mamma och pappa….det bara är så!

