Trasmattans dag, firade jag igår!

Varför det då? Jo, Kaja Lurra Immade mig om att hon gjort en ny trasmatta….och jag for direkt till hennes lilla shop, blev kär, föll i trans och fick minnesbilder!!!
Där ligger på golvet en äkta-äkta-äkta trasmatta……(ja, finns så många fula plagiat i SL)…men här ser man ju….inslagen av Kaja‘s gamla jeans, den vita kråsblusen hon så länge hade hängande i garderoben, och ta mig tusan….hon offrade den raffiga röda toppen med…ock, ock, ock…. partnern Wyatt‘s fula svarta badshorts….det kallar jag mod!!! Ja, så ska en bra trasmatta se ut och upplevas……den ska vara som livet självt….fullt med inslag av minnen som kan berätta sin historia! Sen såg jag nåt annat……jag såg i det ljusaste blå————-> dyningarna mot sandstranden en het sommardag…..sen den mellanblå—————> åh, den spännande biten där man måste stå på tå, när man inte är simkunnig, den som gav sånt magpirr……sen den mörka blå————–> den farligt hemlighetsfulla, oj, där finns stora fula fiskar och djupt, djupt därnere….vackra snäckor som låter av hav mot örat! Omedelbart döpte jag om mattan från *trasmatta blue* till *HAVET*!
Trasmattan fick hedersplatsen i vårt kök….inte på golvet…..nej….den pryder en vägg och trots den är kallt blå så ger den köket en underbar värme!
Värme, ja……i shopen finns också Kaja‘s fina kakelugn, vi har den redan på 2 platser i Scandinavia och den ger en skön värme! Dessutom finns några av hennes hus och endel grundtexturer. Shoppen ligger på creators pavillion som dessutom har en mängd små butiker som man verkligen kan fynda i!
5 responses

  1. Visst gör den sig bra i mitt kök, Kaja!! Kram!Lensi…svensk stuga blott svensk trasmatta bära ska…och blott i blått!!! Ser så rent ut och doftar såpa!!

  2. hmm…jaaaa…en annan fick ju ta höststädningen alldeles själv och passade på att trösta mig, inte med mat, utan med Kajas fina matta, på väggen!

Kommentarer inaktiverade.