När min mamma har idétorka vid spisen

då säger hon glatt till frukost…. ”idag är det önskekost!! ” Så väljer hon enväldigt ut det som går att tillaga av önskningarna och blir därmed dagens hjälte i önskekostvinnarens ögon! Sniken som jag är så begärde jag *idétorka* nästa helg och utsåg mig enväldigt till vinnare av *stuvade makaroner med en touch muskot, bräckt falukorv och pressgurka*…inte såna snabbmakaroner utan dom som stuvas i mjölk i minst 20 minuter!!…..Pappa jublade och sa… ”vi har en vinnare!!”….. men…Igår vann kålpudding, och till den anlände jag på landet skickligt timat! Och ännu bättre timad så kom jag in på Scandinavia där vi snabbt fick trevligt besök av Mialinn, Ey och Arcadia… MMmmmm… självklart berättade jag att jag var god och mätt……..kålpudding är ju såå gott..inte vid tillagningen och inte några timmar efter maten. För att ytterligare förklara och åskådliggöra vad jag menade så tog jag på mig *grandmothers fart*….ni vet den fisgrejen med gul-brunt moln….( ja, man vet aldrig om norrmän fattar svenska). Och dom fattade rätt snabbt….hundarna stack och alla såg generade ut…så jag tog kvickt bort den. Trodde jag! Eller? Mobbades dom? För dom klagade så jag reloggade i hopp om att magen skulle bli bättre……men …ICKE SA NICKE….hos mig var jag normal….hos dom, en prydlig Loo men med ljud och stank…..och inte blev det bättre när vi fick mer besök…..Långemannen väste ”sluta nu Loo!!” kärleksfullt (hmhm) på IM…jag skämdes och kollade allt som fanns på min ava=0 fart. SL spelade mig ett elakt spratt och först 10 min efter relogg så blev min mage *normal*. Ingen bra SL-dag för Loo igår för musen krånglade med…..ja….Arcadia, datormusen, inte framstjärten….nån måtta får det väl vara!! Säger en Loo som skäms lite idag…..fast kunde inte hjälpa det! Förlåt :D! Sen blev Långemannen gasförgiftad? (eller nåt) och loggade ut och Arcadia tjatade och tjatade om att hon ville vi skulle dansa på OD, bussiga som vi är så följde vi med…..det går lätt till överdrifter med Arcadia…hon dansar sig lätt blodig och behöver tillsyn! Men ganska snart lämnade jag en trevlig tillställning, hopplöst att föra sin ava utan fungerande mus. Så idag ska det bli besök i djuraffären!

2 responses

Kommentarer inaktiverade.