Mitt i natten

så satte hon sig upp i sängen, tårarna sprutade och hon sa: ”vet du Loo, Camilla ska flytta till Stockholm och bo i ett RADIO-hus!!!!!” Så grät hon så där övergivet och stammade fram att ”alla som bor på vår gata flyttar, alla barn, det är bara Oskar som har en lekkamrat hemma…..jag vill med bo i Radiohuset……*snyft*…det bor ju bara gamlingar på vår gata!!” Jag höll om henne så tröstande som bara en moster kan….kände smärtan från när jag själv var liten och bästa kompisen flyttade….jo, hon har rätt….det bor nästan bara gamlingar på gatan….uråldriga…medelåldern är nog 45 år……jo, Camilla ska flytta till jul….till ett radhus i Stockholm. Jag kände mig hjälplös där jag satt i sängen…en barnlös moster som inte riktigt vet hur man tröstar små barn om natten. Klockan var halv 3…..precis den tiden på dygnet som sånt här *ont* ploppar upp…det vet jag av egen erfarenhet. Så jag sa, vis av mina erfarenheter… ” vet du vad lilla älsklingen, vet du vad jag gör när jag blir ledsen om natten?…..jo….jag kokar choklad, värmer kanelbullar, tänder ett ljus, plockar fram papper och penna och skriver upp allt det som är bra och allt det som är dåligt….och vet du….oftast hittar jag mest bra saker….trots att jag är ledsen…jag har bara inte kommit på dom tidigare! Ska vi göra så?” Fy Loo?????…eller?….man kan kalla det muta eller vad man vill…..men 4 bullar senare med papper och penna, levande ljus och en mugg choklad så sprudlar Emma av förväntan över så mycket kul det ändå finns!! Som att åka till Stockholm och sova över i ett RADIO-hus!
2 responses

Kommentarer inaktiverade.