Loungelion Beaumont


Bara namnet avslöjar ju en hel del….eller hur…ser ni inte det vassa lejonet framför er i Loungen?Mannen med den levande mimiken… Socialt kapabel som bara den, lätt flörtig, dansant, sportig,välorienterad och kunnig, elegant, verbal språkbegåvning och uff uff…stavar alltid rätt!! Och han kan säga komplimanger så att man sväljer dom och bara önskar…mermermer. Uppfostrad till att kunna hantera kvinnor på ett underbart sätt…aldrig, aldrig, aldrig respektlös! Och Beaumont då…..ja….det för med sig en doft av hans franska påbrå…½ han är fransos och det märks…bl.a i vin och matintresset. Nyfiken på omvärlden, lätt galen med en underbar självdistans och humor, sån är han min pussgroda. Fast, även solen har ju sina fläckar…..ibland kallar jag ju honom för MR AMBIVALENT…*lol*…..och hans akilleshäl den sitter i ryggen……ojojoj…så ont han haft den sista tiden..lilla gubben min…..så går det när man ställer upp som murbräcka i vilda lekar på firmafester….man får svullen tå och ryggont…typiskt dig….en person saknades…du offrade dig! Hans prioriteringar är ibland udda….som nu…..nu vill han bygga en vinkällare!! Vi har 51 prim kvar och behöver laga både tak, måla om ladan, byta bil och fixa till staketet. Jag oroar mig…..minns hur det var på förra boendet….

MM……..sån är han min pussgroda. Frågan är bara nu…..ska han få sin vinkällare?

4 responses

Kommentarer inaktiverade.