Lördag



…..kollade lite om lördag—-lögaredagen…enl Wikipedia…: *Lördag kommer efter fredag men före söndag* …så nu vet ni det….. ( säg aldrig att bloggar INTE är allmänbildande)……lördag är sedan 1973 veckans sjätte dag, men i både judisk och kristen tradition så räknas den som veckans sjunde och sista dag. Rörigt eller hur???…..men att lördag för många är veckans godisdag——det vet väl ALLA om?
Godisdag eller inte…. ”mitt godis” ska på bröllop i helgen och skulle ge sig av hemifrån tidigt….så lite ensamt kändes det att logga in i SL och inte mötas av ett glatt *Loooooan, godmorgon* …men skit då, jag hade annat att göra än att suckta…..skulle ju få annat besök jag…. *KRYSSA LUGNT-GRUPPEN* skulle komma förbi för lördag är ju också *MELODIKRYSSDAG*så ut med mer stolar, på med mer bönor och vatten i bryggaren, koka havregrynsgröten och vässa, vässa, vässa pennor! Då hör jag!! ” Loooooooan, godmorgon” ….och ner dimper Låååååångeman för en snabbis!!! Ja, ja, ja……*S*….jag blev själaglad!! En kort stund men…ni vet ju….underbart är kort, alldeles för kort..! Ett snabbt farväl, och Up Up and away……POOOOOOFFFF!!
Melodikrysset gick bra med hjälp av alla, mest Frostland då……men var är grabbarna….nu får ju Frostland tuppa sig så in i vassen för att klara oss tjejer…..och han bjuder gott på sig!!
Efter det så begav jag mig ut till landet i RL….en typisk läsa-bok-vara-inne-elda-brasa-dag! Alla herrarna hemma i hagen, min svåger brunbränd och fin och kanske lite klokare med (?)….min pappa lätt deppig efter två dagars älgjakt utan nån lycka…..det var åtta år sen sist… ”men det kom en bra nära” …..berättade han……… ”men då ?” sa min kära mamma”varför sköt du inte den?”…… ” näääää, för då höll jag snyggt mot en buske!” ….fick hon till svar, vi skrattade gott när vi såg pappa för oss…med puffran och pinkande och med älgen nyfiket tittande på honom. ” Nåå” replikerade mamma…. ” du är inte precis känd för att sikta så bra!”

Men nu ska det bli bastu…..lögardags!!
2 responses

Kommentarer inaktiverade.