Vrång start på dagen….

…undrar om jag hinner fatt mig själv?

Vaknar till i natt….strax före 3….av att ett kraftigt regn slår mot det öppna fönstret i sovrummet…lullar upp och ser att regnet droppar ner på golvet via fönsterbrädan och blivit till en liten insjö!——Jo, vaknar man till…..”ska bara”….tänker jag som Alfons……”ska bara”… torka upp och stänga fönster….”ska bra”…. slutar med tvätt av fönsterbräda….omhändertagande av 3 *hjärtan på tråd* + omplantering av dom…..dammsugning av matta i sovrummet,dammning av byrå med prylar, städning av nattduksbord och avstängning av väckarklocka….golvtvätt…tröstätning av 3 smörbullar som bakades igår!!! Lägger mig igen…..försöker räkna får…..upptäcker att fåren jag räknar i mitt skymningsland är samma som Långeman och jag stötte på för andra gången i SL i går….dom jag irriterande nog inte kan få köpa….! Vaknar till med ett ryck och avklingande mobilsignal kl. 7.15 …ser ett missat samtal. Bråttom….till toa…..på med datorn…..letar tandborsten…..borstar håret….har jag tvättat ansiktet?….blir osäker….ger det mer vatten…..vattnet kokar….sätter tandborsten under gummibandet i tofsen så den inte försvinner igen….stänger av vattnet….loggar in på SL och kramar lite på min pussgurka. Pustar ut i 5 minuter men måste sen rusa för att ta mig till jobbet….regnet står som spö i backen och gatorna är översvämmade….ja till och med genomfarten i Västerås drabbas… Vilken morgonstart!!! Att jag sen blir utskrattad på kontoret…det kan jag bjussa på…..kommer inte alla till jobbet med tandborste i håret när det regnar såhär???

4 responses

  1. En av mina fd arbetskamrater slog sig ner vid fikabordet en vintermorgon med dotterns långkalsonger som en sjal kring halsen. Stressad och försenad efter att ha letat genom huset ett antal gånger efter dom. Det som jag själv gjort har jag förträngt 🙂

Kommentarer inaktiverade.