sommar spa

EGENTLIGEN SÅ SKULLE DET TILL ÅTERVINNINGEN ELLER UT FÖR ATT GLÄDJA KORNA I HAGEN…..MEN SÅ FICK MIN SVÅGER SLUT PÅ ORKEN NÄR HAN HJÄLPTE SIN SYSTER MED ATT SKIFTA BADKAR…..HAN TOG OCH GENADE HEM FÖR MATPAUS OCH SOM DET HETER……LADDA BATTERIERNA, FY VAD JAG AVSKYR DET UTTRYCKET!OSKAR OCH EMMA JUBLADE!!!! ”VILKEN GREJ ATT LEKA MED” …. ”SNÄLLA PAPPA, KAN VI INTE FÅ BEHÅLLA DET…BARA ÖVER SOMMAREN?” Pappan tittade på morfar, som sneglade på mormor som tänkte på ALGER (och som är alldeles för snäll)….mormor nickade….morfar nickade. Barnen jublade och mormor sa……. ”fast…vi ska göra det snyggt, jag vill inget zigenarläger ha här….det är villkoret! Okey?”Så enkelt startas nya PROJEKT hos oss.

Nu började brainstormningen….hjälp…vilka förslag! Allt från segelbåt på land till extrasäng ute för mindre rumsrena till akvarium eller varför inte ett specialbad åt mormor?Eller som blomlåda, eller fylld med godis??? Mormor lyssnade ivrigt….” Specialbad till mig….berätta mera!!!”……..min svåger och pappa spånade…… ”åsnemjölk med honung och fladdermusblod” …sa min pappa… ”det ska göra den fulaste kvinnan skön!” (Därmed hade han satt sin sista potatis den dagen!) ”Åsnemjolk? ……..Emma lyssnade med stora öron…….. ”Fladdermusblod!!! Häftigt!!!” sa Oskar. ”Hur mycket rymmer ett badkar?” Morfar gissar…. ” så där en 130 -160 liter? ” Min svåger konstaterar elakt och krasst att platikkirurgi nog är billigare för mormor….. (så kunde vi räkna bort honom med, den dagen.) Pappa försöker blidka mamma genom att föreslå ett hot turkbad….men tjiii fick han!!”Rosenblad!” …säger min romantiska syster….”Rosenblad och lavendeldoftande handdukar, ansiktsmasker, underbara tvålar, oljor…böcker att läsa, magasin att titta i och en kanna med god näringsrik dryck!” Mamma skiner upp …. ”och en badanka till Pytte Barolin” tillägger Emma snällt! Men visst blev det bra??
2 responses

Kommentarer inaktiverade.