Hålla diet?

…..innebär för min mamma =smaklös, gul/vit mat….man frisknar till snabbt och ens längtan går snabbt över i ett godissug!! Visst är det konstigt…..slöade i solen och plötsligt drabbades jag av världens kraftigaste godisabstinens….ni vet den typen då man är sugen….så in i helvete sugen….men inte vet på vad? Hörde mig runt om vad folket här kunde ha i sina gömmor för att lindra min plåga…….det var magert…..sockerfritt tuggummi, Kungen av Danmark!!???, rester ratade i ett påskägg från 2009……..men frågan väckte fleras längtan….åka in till stan och handla…..NEJ, ALDRIG!….så djupt kan man inte sjunka i värmen…. en helg med hemsk Power meet i stan……nepp skulle isåfall bli mot Enköping……NEJ, NEJ, NEJ!…..vi började läsa recept….vi dreglade…vi ratade och till slut fann vi det….handskrivet av min mormor………ah, det hon spar är värt att testas…..så fram med 100 g mörk chocklad (gärna 70%), ½ dl grädde, en apelsin, socker och kanel. Tvätta och riv skalet av apelsinen, bryt chokladen och lös den i grädden som du kokat upp…ha i skalet…fördela ut det på en tallrik täckt med plastfolie…..ställ i kyl nån ½-timma,…..(vakta kylskåpet mot småtroll och manliga råttor)….trilla till små bullar du sen rullar i kanel+strösocker…….ta åt sidan 3 st till dig själv.………. som bonus för att du kom på idén, servera resten och be någon vuxen se till att fördelningen går rättvist till.
4 responses

Kommentarer inaktiverade.