morgontankar


”du…. Totte, om du väntar med att skriva lappen tills du är i Tokholm så får du flyga JET hem”, sa Freddan bussigt, ”så slipper du trängas med folket på färjan eller råka ut för mer skit…..såg du att chockladtanten tyckte synd om dig och dina barn? Herre gud, du vet hon med dom röd-gröna rörorna till balklänningar?…en var visst hemmasydd??….hur hinner hon människan eller vad var hennes budskap?…. 0 republik???…eller inför stilpolis? Själv tyckte jag dom gav ett löjets skimmer över bärerskan……..tänk dig henne som president!!!! Wow, vilka skratt vi skulle kamma hem….nog för att grannlandets är töntig men det faller färre grodor ur hennes mun och så kör hon bättre bil med…tror jag…..å du, glöm inte att lösa ut fallskärmen??!!!” ——- Gömma sig så bakom sina barn…..men hur kan man bara, inte vill vi ha tockna där fegisar att besluta för oss? Funderar jag vidare i sängen…Var tog alla rakryggade politiker vägen och all mogen pressrapportering? Liknar mest ett sommarkollo där i Almedalentycker jag när tankarna snurrar i min skalle under dom tidiga morgonnyheterna…..strax fem…tyst ute….en solstråle har gjort en autostrada genom rummet och i den en massa skit, damm…attans, behöver nog storstädas här!!! Undrar om Loungelion sover sött eller om han fick mer kattfajt…eller var det bara ett kärleksgnabb?? Här är det skrämmande tyst, strejkar tuppen? Eller är han död????….hoppas, hoppas….på vad skriver jag inte!Funderar på morgonbad + städning eller försöka somna om?? Valet är ganska lätt…..vem ser dammet när solen inte ligger på? Man kan ju BLUNDA? Och även jag kan ju få leka vara en strutspolitiker! AH!!! Det är fredag!! TGIF!! Varmt= 19 grader, 4 m/sek, 1018 hPa!!! Kalashelg väntar!
