Värden i världen

sitter jag och funderar på…..på min trapp ut mot Mälaren, den 6 juli vid pass 06.10. En blandning av sol och gråmoln idag… men stilla och gott…precis på gränsen till vad ”lilla älsklingen” längtade efter i går, *utehutter så man kan krypa in i mammas famn*…..18 grader. Mitt morgondopp är klart, uppfriskande,…. om än något kort, sitter kvar i morgonrocken och har alldeles lagomt gott och varmt, kaffet nybryggt och gröten stekt…jag och naturen och vissa höns är dom enda aktiva, vad jag kan se. Alla andra trynar gott nån timma till. Det är värt detta….absolut….jag menar att pendla mellan land och jobb…att gå upp en timma tidigare och få med sig allt detta. Stekt havregrynsgröt med skivade jordgubbar och bananer…..gubbar plockade sent igår kväll för 5 :- litern….dom kommer snabbt nu i värmen och dessa var söta, mörka och precis så mogna så alla smaker exploderade i munnen. 12 liter fick jag med mig i flatbotten av ekan innan jag rodde hem. 12 liter + magen full!! Jo, det är verkligen värt detta att ha intesemester på landet….man blir liksom lite extra bortskämd!! Alla tycker sååå synd om en….stackars Loo som jobbar i värmen (AC)….vi ska nog ha en iskall Gazpacho klar när hon kommer ut…. och fläderblomssaft…..färska kanelbullar….kanske du kan plocka nya blommor åt henne Emma? Jo, ni vet….jag får det bästa av allt….!
