Men inte sa jag..ta ditt förbannade hus och gå?

Nog för jag var virrig igår…men nu fattar jag ingenting???Voffor gör du på detta viset Loungen?
I alla fall….. tanten fick sin toa lagad så ordningen var återställd, trodde jag, i RL. På jobbet hade vi sillalunch för att fira midsommar och kommande semestrar….knytkalas på sill och tillbehör enbart potatisen kokade vi på plats. Festgruppen var ute större delen av förmiddagen och plockade underbara ängsblommor och det dukades så fint på klarblåa pappersdukar och rosa servetter, små midsommarstänger, svenska flaggor och dom härliga buketterna…..och solen den sken och sill smakar ju bara mumma med färsk potatis, lök, gräslök och gräddfil! Två olika pajer, västerbottenost i båda och sen helt enkelt vaniljglass med små, allt för dyra och sura , svenska jordgubbar. Jag tog med mig en bamsebukett av blommorna till lilla tanten….den lilla rara…….hon hade ordnat med en stor bukett till mig också!! Den hängde på min dörr!! Tanten gav mig en livfull beskrivning om grabbarna som kom med lång slang från en bil och spolade upp åratals skit på hennes badrumsgolv! Men dom städade så fint efter sig och toan blev som ny!! Klart hon bjöd dom på kaffe på äkta svenskt kaffetantsvis och sen sa hon att hon njöt sin tron i 20 minuter med öppen dörr! Vissa njutningar tar man som självklara när dom fungerar!! Jag smet in till mig och försökte ta igen lite nattsömn inför kvällens konsert och sov i nästan 2 timmar ute på ballkongen i en stol och under parasoll!! Vaknade något olustig….gillar egentligen inte alls att sova så där mitt på dagen. Loggade in på SL och stämde av det sista inför kvällen med Loungelion men kände sug i magen och vi bestämde oss för kvällsmat och sen återträff 21:15. Känner magsuget blir värre när jag förbereder dom rödbetorna jag tänker köra i ugnen till kvällsmat….suget övergår till lätt illamående och en massa tunn saliv. Får rusa på toa och….ja…..ska inte ta detaljerna….men om vi så säger att det kom från två håll? Jag gör som lilla tanten, stannar kvar på tronen———-somnar!!!!—-vaknar 21:43!!!!!!! Tömmer övre hålet igen och yrvaket loggar jag olustigt in på SL. Ja, så går kvällen och konserten med en Loo som snabbt förflyttar sig mellan tre rum, ett i cybern och två i RL. Trots detta så har jag en stor behållning av kvällen även om jag märker att jag inte riktigt är närvarande i något rum. Ja, så kan det gå! Men inte visste jag att jag stank spyor så du var tvungen att flytta? Du kunde väl förvarnat?
2 responses

Kommentarer inaktiverade.