Tar en blick bakåt och framåt…



och så här i backspegeln sedd så var helgen onyttig, fettbildande, slö men ändå himla skön, man kan säga att jag utnyttjade det usla vädret på ett bra sätt. Syskonbarnen var INTE nöjda med mig, ”vi ville ju leka med dig” som Emma besviket sa i telefonen. Nu är dom installerade för sommaren ute på landet och det i EGET hus, dvs mamman, pappan och Pytte Barolin sover inne medan Emma och Oskar bor i en nybyggd friggebod med pottskåp med potta i (ja, var tvungen skriva det, för detta är STORT och märkvärdigt och fnissande) och Carl Larsson-känsla. Jag ska på invigningsfest i morgon och fått en lång önskelista på inflyttningspresenter och längst ner på listan har Oskar skrivit: inget lila eller rosa! Det går snabbt nu mot kronprinsessbröllop och midsommar, Emma leker gärna bröllop men Oskar vägrar vara Danielmorfar har fått rycka in….. fast lite fel blir det tycker Emma för morfar är ju KUNG på landet…och han deklarerar det ofta. ”När Loo kommer får hon vara Daniel” har Emma bestämt. Det är väl inte konstigt att jag är som jag är med den familjen? En pappa som är Kung…en mamma som är hönserska (kan det få heta så), en systerdotter som är kronprinsessa och med krav om könsbyte när jag åker ut på landet!!?? Pussgurkan åkte till London igår kväll trots hög feber och frossa…..ufff säger jag bara…han om någon borde haft en Loo-helg och legat mest i sängen…nejdå…istället så röjer han hårt skräp och fraktar bort på landet med >39 feber…fattade att nåt var på gång när han berättade i fredags om sitt hållbarhetstest på den nya iphoden….han kollade om den stoppade för 60-gradig jeanstvätt…och det gjorde den ju inte……..?I Norge så är det snart den första konserten i sommarnatten…den på Bella’s Bistro med Porter! Jag har bett Mialinn prata med väder.no så vi får en härligt ljum sommarkväll och jag hoppas du tar dig tid att komma och lyssna? Maten är god på Bella’s, vinerna dom yppersta och gillar du öl så finns det massa att välja mellan. Sword har tagit fram en specialité bara för kvällen som jag varmt rekommenderar, det är LucyAngel‘s berömda Bella’s sommarcarbonara, en underbar sås på stekt bacon, lök, grädde, en skvätt vitt vin och ett par äggulor hälls generöst över sommarens första färskpotatis och överdoftas rikligt av riven parmesan. Ser en aning blek ut…men….en rgstark smakupplevelse.
3 responses

Kommentarer inaktiverade.