Senasionellt avslöjande i Norge…världspressen på plats!

Länge misstänkte vi att det var nåt speciellt med den mannen. Vi spekulerade, bekantade oss med honom och visst, vi sa det gång på gång….det är nåt välkänt över honom ….men vad? Allt han tog i, lyckades….allt han skapade blev fantastiskt, allt han tävlade i vann han. Och det alltid med humor och självdistans. Vi kom på att vi skulle undersöka honom närmare…så att säga kartlägga honom..nån sa PAD………patologisk anatomisk diagnos…..få fram hans prim-DNA och testa mot Linden’s bank? Men hur komma åt? Hur krypa in i hans hjärna och ta ett utstryk? Chansen kom helt oväntat….efter att han vunnit en tävling (igen) på Icehotellet så åkte vi med honom till Klubben i Norge för att berätta den stora nyheten. Han var glad, närmast sprallig och nån del inombords måste överhettats för det blev kortslutning, han svimmade!! ”Loan” …väste Långeman i mitt öra, ”nu har vi chansen, försök att ta ett prov, snabbt!” Jag smög mig ner tätt bredvid honom, Loungen distraherade dom andra och med en hjärnkirurgs lätta hand gick jag in i hans hjärna. Vad fann jag……ett stort tomrum med delar av en tunga och en brungrå sörja i en klump, (motorolja + grå celler) snabbt gör jag ett utstryk och inspekterar tomrummet som nu och då fylls av färgstarka explosioner, underligt och vackert! Ser hans vackra ögon och förstår plötsligt att denna man måste ha en syn som bara är så mycket starkare än vår…är det hemligheten? Hittar också nån form av ledningscentral, snillrikt uppbyggt. Hm….märker att han rör på sig och drar mig snabbt tillbaka. Vi tar en extrasnabb tp hem för att konservera våra prov i alkohol och sända dom med SL-expressen till Lindens Lab. Olidlig väntan! Spännande!! Och så kommer en *blue note*kontakta omedelbart Lindens Lab, men diskret! Visste ni att det ordet finns i SL? Diskret… alltså…..visst blir man förvånad??!! Vi ger oss dit och vilka avslöjanden! Vi får se hans underbara prim-DNA och får sedan förklarat hans bakgrund! Jaaaa!! Jubel!! Farfar ser ut så här…..självklart!! Vi nästan gissade på det!! Men hans pappa? Vi tittar storögt på varandra Loungelion och jag. Sen sträcker vi stolt på oss!! Men se det förklarar ju allt, fyndigheten, vänligheten och det som för oss känts så bekant!! Han är Pettsons son!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååå han är alltså lite svensk också!! Hoppas han nu kommer att skaffa en Findus!!

3 responses

  1. Nei du Loo, du Loo… jeg er helt målløs. Dette er det morsomste jeg har sett på lenge!Også har du funnet min far! Har lest historier om han som liten, han er jo en legende. Jeg er sannelig stolt over å være litt svensk :-)En stor klem til deg Loo!Hilsen Njorl

Kommentarer inaktiverade.