Äntligen måndag

utbrister jag idag efter en bra men bökig helg i RL. För plötsligt var det som om alla fick fnatt och drog igång projekt som inte var riktigt genomtänkta. Som syrrans och mitt Limoncello ovetandes om pappas planer på granskottssnaps och rabarbersnaps till midsommar. Vi fick sprittorka på självaste nationaldagsfrukosten, efter kaffekasken!! Så det var bara ut på tiggarstråt efter okryddat!!Precis som jag påbörjat utbakningen av 40 frukostbröd på nationaldagen så lämnar ungarna holken i Liatorp!! 06.35 såg vi dom, Emma , Oskar och jag….06.44 var holken tom! ÅÅÅÅ, vi missade utgången ur boet… men önskar dom en massa lycka till ute i den stora världen! Men vi har ju andra djur att glädjas över…..som våra höns och vår nya tupp!! Hahahaha….det är synd att skratta åt nybörjare i hönseri och åt dvärgtuppen…..men efter 3 dagar så är han så skrattad åt så han säkert fått bestående men för livet. Ja, helt klart har han blivit impotent, kraken. Tänk er själva synen av en vit vacker dvärtupp som ivrigt bestiger en Hedemorahöna och hans juck hamnar på nedre delen av hennes hals? Inte konstigt dom springer ilsket flaxande runt med kraken på ryggen och kacklar gällt och gör allt för att slänga av honom! Undrar hur mamma tänkte vid det valet? Så nu får nog pappa ta ett ”man-tillman-samtal” med honom och berätta hur man gör! Annars så var nog nationaldagens middag helgens höjdpunkt, uppe på stora gården, hos barnens farfar och med en silltallrik som förrätt, fasanbröst med murkelsås och därefter en smaskig hemgjord glass med en varm ananas/mangoröra.
I SL så besökte vi Ambassaden som åter hade ett stort, fint firande av 6 juni, svårt att komma in och svårrezzat som det är på lyckade fester och ett ambitiöst program, som vanligt! Inte en bild kunde jag ta då min uppkoppling varken gav mig rörelseförmåga eller tal/skrivförmåga…men till min glädje fick jag med mig ljudet! Vid omstart av simmen så valde vi fortsätta vårt firande i Norge och tack PetGirl *Tina* för flaggorna vi kunde dela ut!
