Mod och annat småfräckt


Hej, det är Moster…tänkte kanske det kunde passa med lite småfräckt?? Inte det? Aha, nedrans torris då, logga genast in på en annan blogg. Förresten så är dom helt rumsrena så var inte orolig.
Jo vet ni om att gubben min, han Oskar…..han har 3 olika nivåer av mod. Kanske dom är fler, men dessa har jag listat ut…. allt via hans kommentarer ….*fnys*
MOD Oskar kommer hem kl 01.30 full och bedrövlig.
Tar med en pinnstol och sätter sig vid sängkanten.
I sängen ligger jag… en inte så nöjd Ingeborg
”jag tänkte att jag skulle sitta på första parkett när cirkusen börjar”…
MODIGARE
Oskar kommer hem kl 01.30 full och bedrövlig och möter mig på trappan till huset där jag står med en kvast…

” ska du städa eller ska du ut å flyga”….. MODIGAST
Oskar kommer hem kl 01.30 full ock bedrövlig.
Skjortkragen är full av läppstiftsmärken och han stinker kvinnoparfym.
Jag väntar i hallen…
Oskar slår ihop sina händer och säger med ett nöjt flin, – ”nu älskling är det din tur!
Den här är inte fräck men blond!
En blondin ringer till sin pojkvän och säger: ”Kan du komma över och hjälpa mig. Jag har ett jättepussel. Och jag kan för mitt liv inte komma på hur jag ska göra.”

Hennes pojkvän frågar: ”Vad ska det bli när det är färdigt då?”

Blondinen säger: ”Enligt bilden på lådan så ska det bli en tupp”

Pojkvännen bestämmer sig för att gå över och hjälpa henne. Hon släpper in honom och visar honom alla pusselbitarna på bordet. Han tittar på bitarna en stund. Sen tittar han på lådan.

Sen säger han: ”För det första, det spelar ingen roll vad vi gör. Vi kommer aldrig att kunna sätta ihop de här bitarna till något som liknar en tupp.”

Han tar hennes hand och fortsätter: ”Nu tar vi en kopp kaffe och sen……”
Han suckar djupt ” ….. sen stoppar vi tillbaka alla Corn Flakes i paketet igen.”

En präst kommer körande i sin bil på landsbygden
och får syn på en nunna som står och väntar på bussen.
Han stannar bilen och erbjuder henne skjuts till
närmsta stad. Den unga nunnan tackar honom, lägger
väskorna i baksätet och sätter sig på passagerarsätet
bredvid prästen. Hennes nunnedräkt hasar upp när hon
kliver på och blottar hennes ena knä. Prästen kan inte
lägga band på sig utan lägger sin hand på hennes knä.
Nunnan tittar på honom och utbrister ”Fader, kom ihåg
psalm 129”.

Han drar snabbt till sig handen och beklagar det
inträffade, men hans ögon kan inte låta bli att kasta
blickar på den unga nunnan. En stund senare glider
handen återigen från växelspaken till nunnans knä.
”Fader, kom ihåg psalm 129” påminner nunnan honom
återigen. Han ursäktar sig en gång till och tar bort
handen. De kommer fram och nunnan kastar en menande
blick på prästen samtidigt som hon tackar honom för
skjutsen. Prästen fortsätter hem och där skyndar han
sig till psalmboken för att läsa psalm 129.

Där står det att läsa ”Fortsätt att prova dig framåt,
det är enda vägen till salighet”.


Slutsats: Håll dig uppdaterad i ämnen som rör arbetet,
annars kan du missa många möjligheter.

