Hej på er i försommarvärmen…

..det är Moster som talar! Men ujujujuj så skönt det är i solen…jag sitter och njuter här vid bastun, bara inne en sväng för att se om tösabiten sköter sig. Jag ser hon luftar sängkläderna fast det är söndag…och att löjtnantshjärtanen kommer fint där vid stora huset. Fåren har lammat och Bocken…..ja…det ryktas om att han är nyklippt? Eller var det naken?…jag kan ha fått det om bockfoten, men jag ska allt smyga in och se Bockens blogg när det mulnar.I alla fall så kvittrar det en massa här…alla fåglar kommit ren…tror jag…… för göken gökar nåt hemskt, (man skulle nästan tro han läst bloggen The White Room )…..och maskrosorna lyser som gula solar! Åker en sväng över Norge….ett dött Norge…för inte kan man vara här inne när det är 17 maj i morgon? Man pyntar väl och bakar inför alla *tåg* och festligheter? Jag ser på långt håll Norgesmaskoten Njorl göra reklam för den stora dagen,….å.så fint det blev Mia!! Sen ser jag att russens tävling är klar och att Marw vann!! Grattis!! Och Mia som börjat med högläsning?? Wow—-Norge i tiden—som Knugen skulle ha sagt! Tar svängen förbi Stavkirken där vi ska träffas i morgon….testar hämningslöst den nya fina klockan….ingen är ju inne och störs. Men…..är det inte nåt som saknas?? Funderar…… jooooooo…..denna saknar jag….mycket!! Sitter en stund för att se ifall hon dyker upp….tittar mot Sund och glädjs över ett nybygge!! Då kommer jag på vad Loo skrev…..man kunde snika sig in till Eidsvoll via bortre Sundsbron…..ska kolla!! ÅÅÅÅÅ…dagens trevligaste överraskning!!!Det är inte lönt att klaga säger man ofta uppgivet…..men fel, fel, fel!! Eidsvoll är öppet, Eidsvoll är fritt, flagget vajer på Eidsvoll och du kan själv se det på syttende maj! Eidsvoll är städat, representativt, vackert, tillgängligt!! Alla har vi tillgång till Eidsvoll!! TACK!!!!
