Att lära mer…

…kan aldrig vara fel…att roa sig, shoppa, dansa, sporta, kolla platser….har sin tid….men stannar du ett tag i SL så blir du säkert mer och mer nyfiken på denna låda. Du blir nyfiken på hur saker och ting skapas….hus, möbler, kläder, saker som rör sig…..har jag inte rätt?? Och nu vänder jag mig i första hand till : Mina norska vänner! ….(för mina svenska dom känner till detta sedan länge). I Sverige, närmare bestämt på simmen Solace Island finns framför allt 2 stora pedagoger, Kay Uggla och Ironside Carlberg….dessa två har i flera år lärt ut…*konsten att förvandla en prim* och inte nog med det….dom har satt av tid till att dokumentera varje lektion på sin blogg: Build & Design så du slipper att föra egna anteckningar. En kämparinsats!! Nu förstår ni…..så erbjuder dom oss att få delta i detta! Generöst! Ett erbjudande vi bara inte får missa, eller hur? Redan o morgon, tisdag den 11/5 klockan 22.oo så är det nåt som jag tror kan locka många av er : Script- och byggkurs med partiklar, animationer och ljud!! Det ni, det passar väl perfekt i russetid och till 17 maj? Adress: Solace Island..bara att klicka dig dit! Självklart kommer vi att puffa för detta på vår chatt i Second Norway, undervisningsspråket är svenska! Dessutom är det ett kul tillfälle för er att se Trojanvirus Congrejo’s fantastiska skapelser….många känner nog igen honom från sandkassen på Folkebiblioteket i Norge eller från Lucia där han vann istävlingen!!

Så fram med hammaren, på med hjälmen så kör vi igång!
Tack, Kay, lånade fräckt 2 bilder från er blogg i ett gott syfte!

3 responses

  1. Tack Loo!Vi som driver kurserna önskar alla välkomna och hoppas att många från de norska grupperna hittar till våra kurserAllt material på vår blogg får gärna användas av alla för att ge oss alla mer värden i våra SL liv!Kay Uggla

Kommentarer inaktiverade.