Han är en prydlig man,

min partner…ja, jag kallar honom för snobb! Lika självklart som att borsta tänderna varje morgon är *spegeltvätten* för honom! ”Sitter det bra Loan?…eller ska den fram några mm till?” Han snurrar och vänder, editerar, drar in andan och spänner….så irriterande så egentligen så borde det varit jag som blev GALEN. Men han blev det igår.

Vi skulle på The Cove och ABBA….och han säger njutningsfullt….” men åååå, då får man bya om!” Och själv löser jag det smidigt går från rödruss till rosa flexibrud med gröna skor på 0,3 sec ……Loungen loggar ut för att äta lite….. ” ge mig en ½-timma, älskling!”…..javisst, passar sååå bra så! Halvtimmen går, jag är klar, ingen Mr Pixel….men däremot Njorl som kallar till Norge för att visa upp hur långt han har kommit med *HEMLISEN*…ja….jag visar bara 2 fina små detaljer…..mer kommer med tiden! Jag hinner med en sväng också för att rösta på Bara och övertalar Moster att göra likaså……ingen Loungen. Jag skickar ett kort sms: ”VAKNA”, lägger ut en vädjan om stöd, till Sverige och Bara, i den norska gruppchatten och får till min glädje höra att flera är solidariska med sina grannar…MiaLinn repeterar uppropet flera gånger under kvällen….hoppas det var till någon nytta! Klockan den går….ABBA har börjat…..matpausen är nu >än 1 timma…. Jag bestämmer mig för att högtidligen SKITA i Mr Pixel och åka själv med vänner……då! Ombytt!!! En högst märklig varelse med taggen Loungelion Beaumont fladdrar ner i gröngräset. Lite mager om bena, tillika om armar och hals….vit som ett spöke och nyvaken med sömngångarögon….. ”jag somnade” var öppningsrepliken och sen kom… ”ska vi inte åka nu?” Var tog han vägen, mannen som köper italienska skor utomlands och halvsular dom innan användandet, han med skoblocken, han som inte låter nån annan sköta hans tvätt eller strykning…..för ingen kan som han…. Han som kan stå i 2 timmar för att välja slips eller fluga, han som köper linnebyxor och sen vägrar sitta för dom skrynklar sig? Det är en gåta för mig! Mr Perfekt, Herr Snobb?? Och krympt hade du gjort i tvätten, du räckte bara upp till knäna på mig!! Du är GALEN! Och jag gillar det!

4 responses

Kommentarer inaktiverade.