Morgonrutiner

ger för mig min dag en bra start. Jag vaknar oftast av mig själv…det är dom bästa dagarna det….eller av klockradiohelvetets plastiga ljud som väcker mig till ord eller toner som jag önskar dit pepparn växer. Jag måste skaffa en som låter bättre!! I alla fall….det är dags att kliva upp, ta toasvängen för avtappning, se i spegeln om det är jag som vaknat… och på med morgonrock, ut i köket för att göra kaffe, mikra gröt eller bre mackor och sedan duka fint vid tangenbordet, sätta på datorn.I Second Life möts vi varje morgon, Loungelion och jag, med våra kaffekoppar. Utdelar sovvarma morgonkramar, mjölkar korna och hälsar hundarna god morgon. En ritual som tar sin tid och nåde den som glömmer att klappa någon. Dom två små, Nora och Trasan, försöker att yla sig till extraklappar…men får tillsägelser i form av :” Nora/Trasan bad”,…. slokar med huvudet och snabbt är nån av oss där och ger den extra klappen med ett : ”Nora/Trasan good”…attans att det ska vara så svårt att vara konskvent i uppfostran? Lite beroende på vädret så bestämmer vi vår fikaplats…regnar det blir det innomhus i Scandinavia är det en strålande morgon kan det bli en avstickare till Loovika 2. Kossan där måste ju ändå mjölkas. Sedan går vi igenom vår dag i rl….och i sl….det senaste nu är att vi letar en takläggare eftersom vi har fått takdropp hemma och den fina parketten far illa. Ibland så gör vi en snabb shoppingtur eller också tar vi lite morgonmotion i form av en dans eller två. Morgontiden går rasande fort och snart är det dags för våra bad…jag tar mitt i sl, han i rl….vi kramas hej då och loggar ut för att påbörja vår dag!

4 responses

  1. vi får börja bli bättre som hunduppfostrare, Trasan ylar, fläskfia dräglar o Gubben pinkar på allt när de ser oss. Jr luddar o sniffar förvirrat på de andra o Labbe skäller. Det är nog vi som behöver gå på dressyrkurs o inte vovvarna?kommer snart, puss

Kommentarer inaktiverade.