VALBORG huttrar idag framför nån brasa och sjunger

sköna Maj välkommen och alla sångarna sjunger med i sången….man huttrar och fryser i nya vårkläder medan man ser villaföreningens brasa krympa ihop, köper grillkorv och längtar hem till groggen, i värmen. Det ska så vara, det är tradition och genuint svenskt. JO…det ska ju avslutas med ett fyrverkeri med…..jaaaaa….och att vissa pappor inte kommer hem för dom får gå brandvakt resten av natten.
I sl bjöd festfixande paret i Lapplandia på en kolossal brasa ihopsamlat av all bråte som 08-folket dumpat under sina besök i Sarek och angränsande områden under året. DOM BORDE SKÄMMAS!…….. 08-orna alltså…dom andra två…Ewa och Jesper….dom ska bara glänsa, pösa och sola sig i sin egen glans för allt mer framstår dom som Second Life’s största, bästa, duktigaste festfixarpar! Det är inga överord, det är krass fakta! Må vara jag tyckte dom var lite efter sin tid….hm….när jag anlände kl 22 precis ( som inbjudan sa) . Blå hallen var tom, Loo var klädd för en fest i kyla med lusekofta, Lovikahalsduk, Lovikavantar, studentmössa och pjäxor. Aha….akademisk kvart eller Linden-joke?…tänkte jag när jag 49 m längre bort ser Ewa Aska landa med papiljotterna kvar i håret och gurkmasken på……strax efter kommer Annabella, hon från cafét ni vet och Abba-värdinnan. Klockan 22??säger Ewa…nej 23 är det….uff skämmigt…Annabella och jag har inte fattat det där med vintertid…så jag loggar hem…byter om till *flickan i frack* rensar navelludd, sjunger upp mig…allt i ett desperat försök att hålla mig kvar i sl…..för det var en sådan dag igår…en svajig, osäker, nervkittlande teknikdag.
Och jag lyckas….klockan 23 pip pip…landar jag på ett helt annat ställe…ute som sig bör med en brasa så generöst stor och värmande och bland en massa vitsippor, det var Lunda-mössor, det var Uppsala-mössor, det var studenter, studenter, studenter…spex, glam, dans , sång, sångböcker, texter…..och som vi sjöng då!! Alla dom kända vårsångerna klingade ut ur våra högtalare och så….kvällens clou, klimax, kulmen, glanspunkt….jaaaaaa….huvudattraktion då…..visan….nidvisan Mannen skrivit om tvillingarna….framförd av Jesper!! Tvillingarna….dom retfulla två, Semlan Selma och Lendi…placerades på en flotte i det iskalla vattnet för att ta emot sånghyllningen!! Så romantiskt,hahahaha, vilken text, vilket framförande!!! Jag skrattar framför datorn så tårarna trillar, Så enormt bra skrivet och genomfört!! AH!!! Snacka om att bli grillade!!
Vilken grej!! Och dansen fortsatte under skämt och skratt och senare när Mannen anländer så blir det da capo på sången,,,jag hoppas nån kommer att publicera texten idag! Ja, sen avslutades det med hmm….grillkött…hahaha….och konstigt nog Äppelkaka????….fast den åt ingen av…underligt?? Och inte vet jag om festen är slut…..är den det…ja, då ser jag fram mot nästa och nästa och nästa!! Tack alla ni som var där och gjorde Valborg så trevlig…men framför allt tack Ewa, Jersper och Mannen!

Till sist….en typisk sång i ett typiskt väder en svensk Valborg!

13 responses

  1. Tack Loo för ett underbart inlägg!! Och jag kan bara hålla med, bästa festfixarna i SL är Ewa och Jesper.Och sången på slutet av ditt inlägg fick ett gammalt Uppsala-hjärta att klappa några gånger extra.Trevlig Valborg!Kramrultan

  2. Vilken kväll!! Jag går fortfarande omkring och myser, om än lite bränd i kanten :)Kan inte annat än att hålla med föregående talare. Ewa och Jesper!! så roligt, så fantastiskt, så bra fixat och vilken musik!! Jag fick ett riktigt gympapass när jag dansade loss på min sida skärmen.Och Mannen!! Jag har ju hört honom tidigare och vet vilken fantastisk sångare och låtskrivare han är. Det känns sååå roligt att fler fick chansen att höra honom nu. Och det planeras för en livspelning kan jag avslöja…

  3. Loo….men du. Gurkmasken gjorde succe.blev minst 10 år yngre. Alla rynkor försvann…hehe.Tack för att nu höll ut, tills Jesper kunde logga in..Det var svettigt, jag lovar!Glad Valborg! (ska ta henne som helgon denna Valborg från 1000-talet, egentligen är hon inte helgon för häxbränning, men man tar ju tillfället iakt…..Jaaaaa)Ewa Aska

  4. Jesper…klart rultan och jag är med på noterna!! Alltid, när bus är på gång.Men du…..nästa gång….plassera INTE Njorl vid grillen, snälla….nu är du skyldig mig en hörntand för han skruvade ju hela tiden ihop tvillingkorvarna….mutter, mutter…..och gurksalladen smakade misstänkt Ewa!loungelion…klaga inte! Du valde själv! Puss!lendi…jag skrattar fortfarande och känner din rökdoft även här inne.Och Mannen måste vi bara få höra mer av och om!!Ewa! Du var vacker som en nyponros och sjöng som näktergal. Tack för en sin start på Valborgsmässohelgen! Trevlig helg på dig och alla andra besökare här!

  5. Njorl så snällt, jag sänder dig tanden som en amulett och minne från den dag du blev svensk student??Hallå där…förresten….skicka räkningen??…betalar du den med? *S*Håll dig till bilar du, vad än Jesper säger!Klem!

  6. Jaaa vilken valborg de fixade de där luringarna !Jättekul.. om än lite hett för vissa utvalda.Hahahahahaha.. känner mig lyckligt lottad för sådana vännerVem behöver fiender när man har dem???

  7. LoanVad skoj att träffa dig Måste hålla med allt som sagts om Ewa o Jespers fest /fester..fast jag har ju inte varit på så många förut…trillar som oftast in sent omsider under olika omständigheter som vi inte ska gå in på närmre härTack för goa kommentarer om sången…mycket uppskattat/mannen

  8. Mannen med sångmö Selma…..Tänk att kunna förstarta en helg på detta viset tack vare dom två (Ewa & Jesper) + Mannen och två galna twins….att grunda med det och föra med känslan av våryr galenskap ut i RL…det är ju bara en nåd att få uppleva och tacka för! Nästa gång jag här blir arg, vresig, sur och mellansvenskt träääääääääälig….ja, då ska jag tänka tillbaka på detta! Det är SL när det är som bäst! Glad vår på er!

Kommentarer inaktiverade.