Uti havet…simmar hajen…

…tänkte jag när det glimmade till nåt stort i vattnet utanför Bastuön. Nyfiket smög jag mig närmare…..vad i all världen kan det vara? Jag blev så upphetsad så jag laggade till….såg jag verkligen rätt???
OMG!!! Den hade hittat hit!! Till oss!! Det vi fiskar utanför Svitjod med så stor möda!! Den svårlurade!! Den underbara!! Den svenskaste av alla?? Den man inte kan leva utan!
Jag sänkte mig stilla under vattenytan och såg Maneten Ester kråma sig för den genom att guppa graciöst upp och ner och Olle Näbbgädda cirkla välkomnande runt den….jag rös till av lycka….våra böner var hörda….vår ekonomi säkrad. Tyst skänkte jag en stor vänlig tanke till en sjöjungfru som jag vet gjort detta möjligt….hon med det underligt förvirrande namnet: Kay Uggla!
Jag ville inte störa under vattnet så jag gick och grävde en grop—-åt andra…. en tidigare bannad, fyllde igen den….och hoppas Loungelion bara tror det är en av mina många komposthögar.
