Jag bara visste det var en otursdag….

…idag. Vissa dagar är bara det. Sovit illa med min av Emma så snällt överförda elaka ögonfluss, vaknade varigt gul med klegg i ögonfransarna och ett synfält som var max 8 mm. En sån dag som man säger FAN, FAN, FAN….istället för *Hej dag, välkommen!*

Bättre blev det INTE när jag tittade ut……nej hej kom och hjälp…..vinter igen! Loggade snabbt in till sl för att njuta sol, sommar, fågelsång ……..och möts av detta! Jag visste det!!! Jag visste att nån dag skulle det hända!! Har sagt till Moster 1000 gånger….lämna INTE kvar tvålen på bryggan så nån halkar och drunknar här!!! Ringer ambulansflyget som inte kan lyfta pga askmolnet, sjöräddningen som inget flytbränsle har pga strejken. Snälla, vad ska jag göra? Kom på den geniala idéen att banna henne :-)….hahahahahahaha….snälla, säg inget till Loungelion!!

