Vi fick en ny granne i mitten av förrförra veckan….


….på min gamla boplats, Loovika.….och vänliga som vi är i Norge så tar man sig ju dit och hälsar välkommen! Han svarade inte, så jag tog det på engelska med :),…… beundrade hans timmerhus och tyckte det var kul med växthus….men han var för blyg eller upptagen att svara 🙂 Så jag gav honom inbjudan till fototävlingen och till vårfesten…..han tog emot det under tystnad 🙂
Lite kul har det varit att följa honom på avstånd…en massa bilar och flygtyg har han visat upp och jag har tänkt lite smått….snart kommer ett par träd?…en brygga?….nån båt? Men….nej det dröjer nog! Det är ju charmigt att vi är olika i tycke och smak….visst!! Men i morse så möttes jag av ett jättestort läger….verkade som ett fångläger….med taggtråd och hundar. Jag blev inte precis upphetsad av synen…sen försvann det och jag gladdes med det….i 3 minuter…..då kom en militäranläggning upp….stor den med och mannen själv i full stridsuniform. Jag blev nyfiken och for över….är det NATO som har övning eller vad ska det bli? Jag frågade på 2 språk: ”Hej!! Vad ska det bli?” Jag förväntade mig inget svar…..men ….snabbt svarade han: PENIS. Jajajaja...vad säger man om sånt?….eller svarar….jag sa väl något lamt om…. ” Så artig du är mot din granne?” Svaret blev precis detsamma : PENIS. Inte en gång utan upprepade…så vi har fått en verbal granne som gillar flaggor med örnar på ….jajajaja…vi ska alla få finnas….men…platsen är kanske inte rätt vald? Eller är man bara road av att provocera i ett Second Life.…då gissar jag att RL är väldigt, väldigt trist för dig granne????
…..förresten….du, jag vill inget ha med dig att göra så jag bannade dig från våra platser här….tills du visar mer hyfs!
2 responses

  1. Visst är det lite synd och provocerande i ett övrigt vackert landskap? Men jag vet att man är medveten om det från ägarhåll och att man ska ta ett *snack* med honom. Just nu tittar vi bara åt ett annat håll!!

Kommentarer inaktiverade.