"Du kan dra dit pepparn växer


ifall du inte accepterar mig som den jag är, jag bär upp min rondör, jag behöver ingen kudde under pinnstolarna i köket ( som somliga behöver) och jag njuter min snugga som också är mitt signum. Det finns andra damer i SL, massor och förresten så har jag bara tillämpat dom regler du gav mig efter jul och inför badsäsongen.” Farbror var ilsken, högröd i ansiktet och med bultande kärl vid tinningarna, stadiet före hjärnblödning. Han pratade fort så fradgan stod om munnen och samlades i dom tidigare så glada munvinklarna. Han var riktigt förgrymmad. ” Är du så senil Ingeborg så du har glömt vad du skrev ner till mig?” Farbror gick till hörnskåpet där FLASKAN förvaras med sitt spetsglas, låste upp det och tog fram ett ark, skrivet med Moster Ingeborgs prydliga handstil. ”Sätt dig Ingeborg, och lyssna på vad du skrivit till mig om kaloriintag.”
”Nå, minns du?
Som sagt, det finns andra damer i SL, massor förresten!”
7 responses

  1. Oj…du är snäll du!! "Det kan ju vara en lösning" hälsar hon och säger samtidigt så klokt…."man saknar inte kon förrän mjölkflaskan är tom"….???….och jag som aldrig sett Farbror dricka mjölk!! Vet du vad du gör Mr.trasan?….hon är lite…hm….knepig 😉

Kommentarer inaktiverade.