Besiktning av festplats.



Det är viktigt hur en festplats ser ut, även i Second Life och i synnerhet i Second Norway—-där omsorgen om oss är stor…..Så tidigt i morse kallade Politimester Bastian till en sista kontroll innan lördagens VÅRFEST! Med sig hade han sin lilla anteckningsbok och LAGEN…ja ni vet den?
Han gick, nej, nästan dansande fram, sniffade, klämde, klickade, dansade på bollar, smakade, provsatt och allt medan han gnolade glatt…. Tystnade nån gång för att höra fågellåt och grodkvack och tillslut sa han: ”Strålande Loo!! Du har fått med allt tror jag! Bord, stolar, grillar, filtar, öl, vin och hembränt!! Och liljekonvaljerna, Loo……så dom doftar, får jag plocka en bukett med hem? Liljekonvaljer och små blå hornvioler kan jag bara inte motstå!” Sen går han fram och provsmakar Slayers lamm som roterar på grillen…… ” sa du klockan 9 i morgon…..då är den här perfekt rosa, och vilken marinad han marinerat i den gutten! Han vet vad han gör!!” Han fortsätter och synar allt så noga……. ”Stabilt scenbygge, det sista i modern teknik!! Flott! Jag ser du har papperskorgar också….så bra….inga natursvin ska vi ha i Norge!!” Han provade försiktigt trummorna, slog en virvel, synade linan på flaggstången och hoppade lite på bryggan för att testa bärigheten. Så tittade han uppmärksamt på mig…. ” Jo, nödutgångar, Loo? Är det simkrasch??” Jag nickade till svar………
”men då så Loo, då drar jag hem och luftar vårdressen till imorgon och sätter blommorna i vatten! Snakkes, Loo!”
Så for han iväg och jag pustade ut!
DU KOMMER VÄL PÅ VÅRFESTEN? I morgon, lördag klockan 21.00!!
